ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت چند مقام بلندپایه در ترکیه به اتهام همکاری با جنبش گولن

در پی واگذاری روزنامه‌‌ «زمان» و خبرگزاری «جیهان» به دولت ترکیه، هشت مقام بلندپایه این کشور نیز به اتهام همکاری با «جنبش فتح‌الله گولن»، مخالف رجب طیب اردوغان، در ازمیر بازداشت شدند.

هشت نفر از مقامات بلندپایه ترکیه، در چارچوب آن‌چه دولت ترکیه پرونده «سازمان تروریستی فتح‌الله گولن»(FETO)  می‌نامد بازداشت شدند.

خبرگزاری آناتولی روز جمعه ۱۱ مارس / ۲۱ اسفند گزارش داد این بازداشت‌ها به‌دستور دادستانی کل ترکیه در شهر ازمیر واقع در غرب این کشور صورت گرفت.

از جمله بازداشت‌شدگان، فاتح آجار، معاون سابق وزیر کار و امور اجتماعی؛ محمد آتش، رئیس دانشگاه شفا در ازمیر و مدیر منطقه‌ای تأمین اجتماعی ازمیر هستند.

بنا به این گزارش، دادستان ازمیر تحقیقات درباره «تقلب» در فروش زمین‌های عمومی با قیمت‌های نازل به نفع «سازمان‌های موازی» وابسته به فتح‌الله گولن را آغاز کرده است.

متهمان با از سر گذراندن آزمایش‌های پزشکی به دادستانی کل ازمیر معرفی شدند.

مدیر سابق تأمین اجتماعی ازمیر که خبرگزاری آناتولی از او با نام «م. ک» یاد کرده و در حال حاضر مدیر منطقه صنعتی آدانا است پس از بازجویی آزاد شد.

پلیس ترکیه همچنین در چارچوب همین پرونده در جست‌وجوی دو متهم دیگر، از جمله شریف‌علی تکالان، رئیس پیشین دانشگاه فاتح استانبول است.

دادستانی اتهامات این افراد را «کمک به سازمان‌های موازی FETO با شناخت کامل»، «جعل اسناد و استفاده از مدارک جعلی» و «فروش ساختمان‌های متعلق به تأمین اجتماعی کمتر از قیمت واقعی آن‌ها»، اعلام کرده است.

روزنامه‌ زمان و خبرگزاری جیهان مرتبط با جنبش فتح‌الله گولن نیز در یک هفته اخیر به فاصله چهار روز توسط نیروهای پلیس ترکیه اشغال، بسته و به دولت واگذار شدند.

جنبش فتح‌الله گولن، واعظ مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به جنبش حزمت (خدمت) شهرت دارد. گولن که ابتدا متحد اردوغان بود بعدها به یکی از مخالفان او تبدیل شد و در حال حاضر در آمریکا به‌سر می‌برد. در این مدت دولت ترکیه جنبش گولن را به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناخته است.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گزارش‌های پیشین:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.