ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار ۱۳۶ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت ایران به بهانه پوشش نامناسب

برخی از شوراهای صنفی دانشگاه‌های سراسر کشور، به احضار‌های دانشجویان و فشارهای امیتی بر فعالان دانشجویی در روزهای پایانی سال متعرض شده‌اند.

برخی از شوراهای صنفی دانشگاه‌های سراسر کشور، به احضار‌های دانشجویان و فشارهای امنیتی بر فعالان دانشجویی در روزهای پایانی سال معترض شده‌اند.

عکس تزیینی است

این فعالان صنفی با انتشار بیانیه‌ای گفته‌اند که شروع دوباره احضارهای گروهی برای همه دانشجویان کشور اتفاقی نگران‌کننده است که باید در مقابل آن موضعی شفاف، قاطع و قانونی گرفت.

دانشجویان امضا‌کننده این بیانیه، ضمن اعتراض به برخوردهای صورت گرفته و به ویژه احضار گروهی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در روز ۱۸ اسفند و احضارهای ماه‌های گذشته دانشگاه علم و صنعت ایران، خواستار توقف فوری این فرایند و پاسخگویی شفاف درباره چرایی آن شده‌اند.

اعضای شوراهای صنفی دانشگاه‌های امضا‌کننده این بیانیه، احضار گروهی دانشجویان را حاوی یک پیام مشخص دانسته‌اند: ساکت شوید!

در بخشی از این بیانیه به احضارهای روز ۱۸ اسفند و وقایع روز نوزدهم اسفند دانشگاه تهران اشاره شده است: «پس از تماس‌های تلفنی غیرقانونی با ۹ نفر از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در روز ۱۸ اسفند، ظهر روز چهارشنبه نوزدهم اسفند، شش تن از دانشجویان این دانشکده مورد احضار کتبی قرار گرفتند. با حضور بیش از ۶۰ تن از دانشجویان در کمیته انضباطی دانشگاه تهران در اعتراض به این احضارها، روشن شد که علاوه بر این شش تن، پنج تن دیگر از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی هم در لیست احضارهای آتی این کمیته قرار دارند و به گفته دبیر کمیته انضباطی، به‌زودی برای آنان هم احضاریه کتبی صادر خواهد شد.»

بر اساس آن‌چه که دانشجویان شوراهای صنفی برخی دانشگاه‌ها نوشته‌اند، شش دانشجوی احضار شده از دبیر کمیته انضباطی درخواست کرده‌اند که علت احضارشان و دلیل قید نشدن آن در احضار‌نامه کتبی را در حضور جمع دانشجویان بیان کند که پاسخی دریافت نکرده‌اند.

دانشجویان معترض که پیش از این به احضارهای کتبی بدون درج موارد اتهامی در احضاریه اعتراض کرده‌اند، حالا با احضارهای غیر‌شفاف شفاهی مواجه شده‌اند: «این قبیل اقدامات علاوه بر این‌که نفسی غیر‌قانونی داشته و غیرقابل پذیرش هستند، برای فضای دانشگاهی ماهیتی تشنج‌زا دارند.»

روز ۱۸ اسفند اما حکم انضباطی یکی از دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران هم صادر شده است: دو ترم تعلیق اخذ مدرک. حکمی که دانشجویان معترض می‌گویند هیچ پشتوانه قانونی‌ای ندارد و خارج از تنبیهات مندرج در آیین‌نامه انضباطی دانشجویان است.

علاوه بر احضارهای دانشگاه تهران، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران هم به بهانه پوشش نامناسب به "اتاق‌های گفت‌و‌گوی" کمیته انضباطی احضار شده‌اند: ۱۰۰ نفر در عرض یک ماه به این اتاق‌ها احضار شده‌اند و ۳۶ نفر در ماه پیش از آن.

دانشجویان معترض می‌گویند که «این اعداد و ارقام نشان می‌دهند تقریبا همه دانشجویان علم و صنعتی متخلف و قانون‌شکن هستند.»

شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، شورای صنفی خوابگاه‌های دانشگاه تهران، شورای صنفی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، شورای صنفی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت ایران، شورای صنفی دانشگاه تربت حیدریه، شورای صنفی دانشگاه اراک، شورای صنفی دانشگاه بوشهر، شورای صنفی دانشگاه صنعتی اصفهان، شورای صنفی دانشگاه زاهدان، شورای صنفی دانشگاه گیلان وشورای صنفی دانشگاه زنجان، امضاکنندگان این بیانیه هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.