ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از آتنا فرقدانی و فاطمه اختصاری آزمایش بکارت گرفته شده است

در گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، تایید شده که انجام این آزمایش‌ها از مصادیق تبعیض و خشونت هنگام بازداشت است.

در گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران که به تازگی منتشر شده، تایید شده که از آتنا فرقدانی زندانی سیاسی محبوس در اوین و فاطمه اختصاری، شاعر ایرانی تست بکارت و بارداری گرفته شده است.

در همین گزارش، گزارشگر ویژه شکنجه و سایر رفتارهای عیرانسانی در هنگام بازداشت این سازمان و گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان انجام تست بارداری و بکارت را نوعی خشونت جنسی دانسته‌اند.

این گزارشگران تاکید کرده‌اند که این آزمایش‌ها مصداق نقض کرامت انسانی، نقض حق قرار نگرفتن در معرض رفتارهای غیرانسانی و از مصادق تبعیض و خشونت در هنگام بازداشت است.

بر اساس گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره وضع حقوق بشر در ایران، آتنا فرقدانی در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۵ در مقابل پدر و مادرش دستگیر شده و در ماه ژوئن ۲۰۱۵، حکم ۱۲ سال و شش ماه زندان را دریافت کرده است، او در هنگام بازداشت در معرض شکنجه و آزار جنسی قرار داشته است، به علاوه از او آزمایش بکارت و بارداری گرفته شده و ۲۰ روز در سلول انفرادی نگداری شده است.

این گزارش تاکید می‌کند که مقامات ایران گفته‌اند که این آزمایش‌ها در پاسخ به گزارش‌های برخی وبسایت‌ها درباره آزارهای جنسی علیه او گرفته شده است.

آتنا فرقدانی همان زمان به وسیله یادداشتی که به بیرون از زندان داده بود٬ خبر داده بود که در مرداد ماه به دستور بازپرس پرونده از او تست بکارت و بارداری گرفته شده است. این زندانی سیاسی پس از متهم شدن به رابطه نامشروع به خاطر دست دادن با وکیلش و انجام اعمال تحقیرآمیزی مانند تست بکارت، به مدت سه روز اعتصاب غذا کرده بود.

آتنا فرقدانی، فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه الزهرا، فعال حقوق مدنی و کودک برای نخستین بار در تاریخ دوم شهریورماه ۱۳۹۳ بازداشت و به بند دو– الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل و در ۱۱ آبان ماه با قرار وثیقه تا زمان حکم دادگاه آزاد شد.

در این گزارش همچنین به حکم ۹ سال زندان برای فاطمه اختصاری شاعر جوان ایرانی اشار ه شده که او به خاطر انتشار کتاب یک گفت و گوی فمینیستی قبل از پختن سیب زمینی دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش فاطمه اختصاری همچنین به ۹۹ ضربه شلاق به خاطر دست دادن با فردی با جنس مخالف حکوم شده و از او نیز تست بارداری و بکارت گرفته شده است. فاطمه اختصاری ایران را قبل از اجرای حکم ترک کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کلو

    زنان ایران در خواب نیستند.... درست یک یا دو سال پس از انقلاب 57 ایران در یک حرکت هماهنگ تعداد زیادی از زنان ایران در اعتراض به مسئله حجاب اجباری به خیابانهای تهران ریختند و این در حالی بود که در این انبوه اعتراض طیف گسترده ای از زنان با پوششهای مختلف اما با یک شعار یعنی "حفظ کرامت زن ایرانی و نه بزرگ به حجاب اجباری" خواسته های خود را به گوش رهبران نظام نوپای انقلابی رساندند... اما صد افسوس که این خیزش بزرگ نه در جامعه ی انقلاب زده ی ان روز ایران و نه حتی در بین گروه قابل توجهی از روشنفکران و نخبگان سکولار ایرانی آنطور که باید حمایت نشد و شد انچه باید میشد...... توجه داشته باشیم که این حرکت یکی از نخستین جنبشهای اعتراضی زنان در منطقه پرآشوب و تعصب زده ی خاورمیانه بود... پس به یاد داشته باشیم که این شعله فروزان هنوز خاموش نشده است: گمان مبر که به پایان رسید عمر کار مغان / هزار باده ناب که در رگ تاک است به امید آزادی تمام زنان و مردان ایرانی که به جرم گستاخی در برابر ضحاک زمانه عمر پربار خود را در گوشه ی زندانها و سیاهچال های نظام استبدادی سپری کردند.

  • رعنا از تهران

    وای بر زنان ایبران. در تونس سه سال پیش چنین آزمایش شد تمامی زنان طرفدار آزادی زن به خیابان آمدند اما زنان ایران در خوابند. با اینهمه آزمایش بکارت در زنان ناشناس تونسی شده بود. اما این زنان ایرانی زنانی شناخته شده اند و این تست بکارت همه جا صدا کرده اس . بیدارشوید ای مردم