ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش‌گران بدون مرز دومین کارزار "آزادی هم‌آیند" را آغاز کرد

سازمان گزارش‌گران بدون مرز به مناسبت روز جهانی مبارزه با سانسور در اینترنت، از ادامه تلاش‌های خود برای آزاد کردن سایت‌های سانسور شده در کشورهای دشمن اینترنت از جمله ایران خبر داد.

به مناسبت روز جهانی مبارزه با سانسور در اینترنت، ۱۲ مارس/۲۲ اسفند، سازمان گزارش‌گران بدون مرز (RSF) در اطلاعیه‌ای از ادامه تلاش‌های خود برای آزاد کردن سایت‌های سانسور شده در کشورهای دشمن اینترنت از جمله ایران خبر داد.

در اطلاعیه منتشر شده در سایت گزارش‌گران بدون مرز آمده است که این سازمان از امروز دومین کارزار آزادی هم‌آیند را آغاز می‌کند.

هدف‌گذاری این کارزار این است که نخست دسترسی کاربران را به سایت‌های اطلاع‌رسانی که در برخی کشورها مسدود هستند برقرار کند و بعد کشورهای دشمن اینترنت را از ایجاد محدودیت برای سایت‌های اطلاع‌رسانی منصرف و پشیمان کند.

برای به نتیجه رساندن این کارزار دو برنامه‌نویس فرانسوی، نرم‌افزار تازه‌ای را برای مرورگر گوگل کروم آماده کرده‌اند که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند سانسور را دور بزنند. به این ترتیب که با کلیک بر ایکون «RSF Censorship Detector » به راحتی به نشانی سایت‌های همانند شده، هدایت می‌شوند.

در کارزار جدید گزارش‌گران بدون مرز، دسترسی به سایت‌های سانسور شده آسان‌تر شده است. این در حالی است که تلاش مشابه این سازمان در سال گذشته، توانسته بود ١١ سایت را از سانسور رها کند و آن‌ها را در دسترس کاربران قرار دهد.

قرار است کارزار جدید گزارشگران بدون مرز شش سایت رادیو آزاد آسیا و دفاع از مدافعان حقوق بشر را در ویتنام، سرآواک ریپورت را در مالزی، بوسون را در چین، سندیکا را در ترکیه و سازمان اروپایی سعودی برای حقوق بشر را در عربستان سعودی، از سانسور رها کند.

گزارش‌گران بدون مرز می‌گوید که سایت‌های همانند‌سازی شده را بر روی ابرهای ذخیره شرکت‌های بزرگی چون آمازون و میکروسافت و دیگر خدمات‌دهندگان فناوری «رایانش ابری» قرار داده است و میزبانی می‌کند.

به این ترتیب ابتکار اصلی کارزار #CollateralFreedom (آزادی هم‌آیند) این است که بر سرویس‌های خدمات دهنده‌ای تکیه دارد که دولت‌های دشمن اینترنت نمی‌خواهند آن‌ها را سانسور کنند،‌ چون مسدود کردن دسترسی به فضای مجازی چنین موسسه‌هایی، محروم کردن هزاران شرکت فناوری از خدماتی است که هر روز در این کشورها از آن‌ها استفاده می‌شود.

همچنین مسدود کردن سایت‌های همانند برای کشورهای دشمن اینترنت هزینه‌های سنگینی در بر خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.