ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیأتی از سوی دولت سوریه در مذاکرات ژنو شرکت خواهد کرد

المعلم گفت «نه دی میستورا و نه هیچ کس دیگری حق ندارد درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه صحبت کند. تنها مردم سوریه این حق را دارند».

ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که هیأتی از سوی دولت این کشور برای شرکت در مذاکرات صلح یکشنبه راهی ژنو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، معلم شنبه ۱۲ مارس / ۲۲ اسفند به خبرنگاران گفت که چنانچه مخالفان دولت ظرف ۲۴ ساعت در این مذاکرات شرکت نکنند، این هیأت ژنو را ترک خواهد کرد.

رهبران اپوزسیون سوری با شرکت دادن دولت سوریه در پروسه صلح این کشور مخالف‌اند.

دور دیگری از مذاکرات سوریه، دوشنبه ۱۴ مارس در ژنو از سرگرفته خواهد شد.

قرار بود این مذاکرات در سوم فوریه برگزار شود که  به دلیل حملات نیروهای نظامی دولت به شهر حلب لغو شد.

مذاکرات غیرمستقیم اپوزسیون سوری با نمایندگان دولت به این شرط آغاز خواهد شد که دست‌کم دوهفته آتش‌بس نسبی در سوریه برقرار شود.

بیش از یک هفته پیش آتش‌بس پیشنهادی روسیه و آمریکا در سوریه به اجرا گذاشته شد که تاکنون به‌رغم موارد کوچک نقض آن، پا بر جا مانده است.

استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، چهارشنبه ۹ مارس / ۱۹ اسفند در ژنو این آتش‌بس را برای کمک‌رسانی به مردم سوریه «مفید» خواند.

وزیر امور خارجه سوریه اظهارات دی‌میستورا را مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده تکذیب کرد. دی‌میستورا گفته بود که ۱۸ ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری در سوریه برگزار خواهد شد.

معلم گفت «نه دی‌میستورا و نه هیچ کس دیگری حق ندارد درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه صحبت کند. تنها مردم سوریه این حق را دارند».

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه  گفته بود تنها تغییرات در مسائل قانون اساسی و قانون انتخابات می‌تواند سوریه را در مسیر حل شدن بحران موجود قرار دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.