ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی الکساندر رهبری فعالیت هنری خود را از سر گرفت

موسیقی‌دان برجسته ایرانی و رهبر مستعفی ارکستر سمفونیک تهران در براتیسلاوا آثاری از ولادیمیر گودار را با ارکستر فیلارمونیک اسلواکی اجرا می‌کند.

علی الکساندر رهبری، موسیقی‌دان برجسته ایرانی که در اعنراض به سیاست های اقتدارگرایانه بنیاد رودکی از مدیریت هنری و رهبری ارکستر سمفونیک تهران استعفا داده و ایران را به طور غیر منتظره ترک کرده بود، در خارج از ایران فعالیت هنری خود را از سر گرفته است.

علی رهبری، رهبر مستعفی ارکستر سمفونیک تهران

پنجشنبه و جمعه، ۱۷ و ۱۸ مارس ارکستر و گروه کر فیلارمونیک اسلواکی در براتیسلاوا روی صحنه می‌رود. رهبری ارکستر فیلارمونیک اسلواکی را علی آلکساندر رهبری به عهده دارد. این کنسرت در بزرگداشت ولادیمیر گودار برگزار می‌شود.

ولادیمیر گودار یکی از آهنگسازان سرشناس اسلواکی‌ست که در زمینه موسیقی کلاسیک و موسیقی فیلم آثاری پدید آورده و به خاطر همکاری پرثمرش با ایوا بتوآ، نوازنده ویلون و خواننده و آهنگساز اسلواکی شهرت دارد.

گودار پژوهش‌هایی هم در زمینه تاریخ موسیقی انجام داده است. یکی از آثار شناخته شده او سوناتی‌ست که برای ویلونسل نوشته و آن را به ویکتور شکلوفسکی اهدا کرده است.

علی الکساندر رهبری در این کنسرت «اوراتوریوم» برای ارکستر بزرگ و گروه کر اثر ولادیمیر گودار را رهبری خواهد کرد.

علی الکساندر رهبری می‌گوید: « قراردادم با ارکستر فیلارمونیک اسلواکی سه سال دیگر هم ادامه دارد و از آنجا که شهر براتیسلاوا در ۴۵ کیلومتری وین قرار دارد، معمولا عده‌ای از دانشجویان ایرانی رشته‌ موسیقی از شهر وین به تمرین‌ها و کنسرت‌های من به براتیسلاوا می‌آیند.»

علی الکساندر رهبری تاکنون بیش از ۱۲۰ ارکستر بین‌المللی را در جاهای مختلف دنیا و در اجرای آثار آهنگسازان مختلف رهبری کرده و قطعاتی هم آفریده که از آن میان «خون ایرانی» روی سل شهرت بیشتری یافته است.

علی رهبری ۱۷ اسفند از مدیریت هنری و رهبری ارکستر سمفونیک تهران استعفا داد و ایران را ترک کرد. او مهم‌ترین دلیل استعفای خود را وابستگی ارکستر سمفونیک تهران به بنیاد رودکی و دخالت، دلالی و رویکردهای امنیتی اعضای شورای سیاستگذاری ارکستر سمفونیک تهران و ناآشنایی آنان با موسیقی کلاسیک و عدم برخورداری آن‌ها از دانش کافی در زمینه موسیقی نامیده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.