ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات هوایی جدید ترکیه به مواضع کردها در عراق

ارتش ترکیه به تلافی بمب‌گذاری آنکارا مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق را بمباران کرد. در ترکیه گفته می‌شود عامل بمب‌گذاری آنکارا یک زن جوان از اعضای پ‌ک‌ک بوده است.

تنها ساعاتی پس از بمب‌گذاری در آنکارا، جنگنده‌های ارتش ترکیه بار دیگر به مواضع کردها در شمال عراق حمله کردند.

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی، در این حملات که روز دوشنبه ۱۴ مارس / ۲۴ اسفند انجام شد ۱۸ هدف از جمله مرکز فرماندهی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و انبارهای تسلیحاتی این گروه بمباران شد.

ارتش ترکیه گفته است در این حملات ۱۱ جنگنده به‌ویژه کوهستان قندیل را که محل تجمع نیروهای پ‌ک‌ک است بمباران کرده‌اند.

بمب‌گذاری آنکارا شامگاه یکشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند در نزدیکی پارک گوون و میدان «قزل‌آی» در مرکز آنکارا صورت گرفت و در جریان آن ۳۷ نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی شدند.

مقامات ترکیه پ‌ک‌ک و یا گروه‌های مرتبط با این حزب را عامل این بمب‌گذاری می‌دانند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد که با جدیت هر چه تمام‌تر پاسخ این بمب‌گذاری داده می‌شود.

بمب‌گذاری آنکارا در شامگاه یکشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند ۳۷ نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی برجای گذاشت.

روزنامه «صباح»، نزدیک به دولت ترکیه، نوشته است بمب‌گذاری آنکارا یک اقدام انتحاری بوده که از سوی یک عضو پ‌ک‌ک صورت گرفته است.

این روزنامه گفته است فرد انتحاری یک زن بوده است. بنا به این گزارش این زن با خودرو ب‌ام‌و سفید رنگ که مواد منفجره تی‌ان‌تی در آن جاسازی شده بود بین دو خط اتوبوس پرجمعیت قرار گرفت و آن را منفجر کرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است نیروهای امنیتی ترکیه برای این گمانه‌زنی‌ مدارکی در دست دارند. بر این اساس زن مورد نظر در سال ۱۹۹۲ در شهر قارص واقع در شرق ترکیه متولد شده و از سال  ۲۰۱۳ به صفوف پ‌ک‌ک پیوسته است.

نزدیک به یک ماه پیش نیز در یک بمب‌گذاری انتحاری با یک خودرو در آنکارا ۲۹ نفر کشته شدند. یک گروه انشعابی تندرو از حزب کارگران کردستان ترکیه به نام «بازهای آزادی کردستان»، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و تهدید کرد که عملیات دیگری نیز انجام می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تا زمانی که دین محمد کذاب در منطقه جولان داده و دیکتاتورهایی مانند اردوغان و خامنه ای فاسد از جهل و نا آگاهی مردم سوء استفاده نمایند ، وضعیت به همین منوال است .

  • pezan

    دولت نژاد پرست ترکیه در پی بهانه است وبه هر وسیله ی می خواهد این اقدام تیروریستی را به کرد ها وپی کاکا ربط دهد ،امید وارم حزب کار گران کردیستان وخامعه کرد ان را محکوم کند ،