ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین دستور خروج نیروهای روسیه از سوریه را داد

نظامیان روس پس از شش ماه حضور در سوریه، به عملیات هوایی در پشتیبانی از نیروهای اسد پایان می‌دهند. ولادیمیر پوتین با اعلام این تصمیم گفت اهداف این ماموریت برآورده شده‌اند.

نظامیان سوریه پس از شش ماه حضور در سوریه، به عملیات هوایی در پشتیبانی از نیروهای اسد پایان می‌دهند. ولادیمیر پوتین دستور بازگشت بخش بزرگی از سربازان روس را داد و گفت اهداف این ماموریت برآورده شده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه عصر دوشنبه ۱۴ مارس دستور خروج بخش بزرگی از نظامیان کشورش از سوریه را صادر کرد. قرار است بازگشت تدریجی سربازان روس از سه‌شنبه ۱۵ مارس آغاز شود. این تصمیم پس از ملاقات پوتین با وزیران خارجه و دفاع روسیه اعلام شد.

پوتین گفت هدف ماموریت نظامی روسیه در سوریه برآورده شده است. او ابراز امیدواری کرد که طرفین جنگ داخلی سوریه پیام این تصمیم را گرفته باشند و گامی در روند حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه بردارند.

پوتین پس از ملاقات با سرگئی شویگو و سرگئی لاورف، وزیران دفاع و خارجه کشورش یادآوری کرد که روسیه در رویارویی با تروریسم در سوریه موفق بود.

دمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین اعلام کرد که بشار اسد در تماس تلفنی رئیس جمهوری روسیه، در جریان این تصمیم قرار گرفته است.

مسکو همواره تاکید داشت که مواضع داعش، القاعده یا جبهه النصره را بمباران می‌کند. منتقدان حضور نظامی روسیه اما می‌گفتند که مخالفان میانه‌روی اسد نیز هدف حملات جنگنده‌های روسیه بودند.

در حال حاضر، نشست بین‌المللی صلح سوریه در ژنو با میانجیگری استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در جریان است. گفت‌وگوها بین طرفین به صورت غیرمستقیم انجام می‌گیرد.

مسکو اصلی‌ترین متحد بشار اسد در طول پنج سال جنگ داخلی سوریه بود. عملیات نیروی هوایی نیروی هوایی روسیه اواخر سپتامبر ۲۰۱۵  آغاز شد. سربازان روس در یک پایگاه هوایی در لاذقیه و در بندر طرطوس مستقر بودند.

روسیه و امریکا در پایان ماه فوریه بر سر آتش‌بس در سوریه به توافق رسیدند. این آتش‌بس که داعش و جبهه‌النصره از آن مستثنی شده‌اند، شکننده بوده و از زمان اجرا، بارها نقض شده است.

جنگ داخلی در سوریه به گفته سازمان ملل، ظرف پنج سال ۲۷۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است. در گزارشی که یونیسف روز دوشنبه ۱۴ مارس منتشر کرد، آمده است که یک سوم کودکان سوریه چیزی جز جنگ و آوارگی نمی‌شناسند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گزارش‌های پیشین:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.