ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پروژه انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به کرمان متوقف شد

پروژه انتقال آب از روستای «چشمه‌علی» در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری به شهرستان رفسنجان در استان کرمان با دخالت یگان حفاظت محیط زیست متوقف شد.

پروژه انتقال آب از روستای «چشمه‌علی» در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری به شهرستان رفسنجان در استان کرمان با دخالت یگان حفاظت محیط زیست متوقف شد.

«چشمه‌علی» در شهرستان بروجن

به گزارش روز ۲۵ اسفند خبرگزاری مهر، بولدوزرهای شرکت عمران رفسنجان چند روز قبل کار خود را برای انتقال آب در چشمه علی بروجن آغاز کرده بودند.

با این حال نیروهای یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و سازمان محیط زیست به‌طور موقت اجرای این طرح را  به دلیل «نداشتن مجوز» متوقف کردند.

بر پایه این گزارش، این پروژه نه تنها از دفتر ارزیابی سازمان محیط زیست مجوزی برای آغاز به کار دریافت نکرده بلکه به گفته مسئولان سازمان محیط زیست حتی درخواستی هم برای دریافت مجوز از سوی این پروژه ارائه نشده است.

مدافعان اجرای این پروژه می‌گویند که وضعیت منابع آبی در دشت رفسنجان «نامطلوب و بحرانی» است و به همین دلیل طرح انتقال آب باید اجرا شود.

شهرستان رفسنجان دارای هزاران هکتار باغ پسته است. عمده‌ترین پسته ایران نیز در این شهرستان تولید می‌شود. برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی برای توسعه باغات پسته باعث شده تا دشت رفسنجان جزو بحرانی‌ترین دشت‌های کشور قرار گیرد.

با شدت یافتن بحران آب در ایران، طرح‌های انتقال آب نیز با مخالفت جوامع محلی مواجه شده و احتمال بروز تنش‌ها به دلیل انتقال آب وجود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.