ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت کشور ترکیه مشخصات «عامل انفجار آنکارا» را منتشر کرد

وزارت کشور ترکیه می‌گوید عامل انفجار انتحاری آنکارا دختر جوانی است که از سال ۲۰۱۳ به عضویت پ‌ک‌ک در آمد و یک دوره نیز در نزد «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه گذراند.

وزارت کشور ترکیه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که عامل انفجار انتحاری یکشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند در آنکارا یک دختر جوان عضو پ‌ک‌ک به نام «سحر چاغلا دمیر» بود.

وزارت کشور ترکیه می‌گوید عامل انفجار انتحاری آنکارا «سحر چاغلا دمیر»، دختر ۲۴ ساله بود.

به‌گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی، وزارت کشور ترکیه در بیانیه خود گفته است «سحر چاغلا دمیر» متولد ۱۹۹۲ در شهرستان کاقیزمان واقع در استان قارص، غرب ترکیه، عامل انفجار انتحاری آنکارا بود.

بر اساس این بیانیه «چاغلا دمیر» از سال ۲۰۱۳ به عضویت حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در آمد و یک دوره نیز در نزد «یگان‌های مدافع خلق» (YPG)، گروه نزدیک به پ‌ک‌ک، در سوریه گذراند.

وزارت کشور ترکیه گفته است تحقیقات برای روشن شدن تمامی جوانب انفجار آنکارا ادامه دارد.

بمب‌گذاری آنکارا شامگاه یکشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند در نزدیکی پارک گوون و میدان «قزل‌آی» در مرکز آنکارا صورت گرفت و در جریان آن ۳۷ نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی شدند.

احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه روز دوشنبه گفت «شواهد بسیار جدی و تقریباً مطمئن وجود دارد که نشان می‌دهند بیش از هر چیز سازمان جدایی‌طلب تروریستی در این ماجرا دست داشت.»

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار آنکارا را برعهده نگرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.