ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی‌اکبر باغانی، نایب رئیس کانون صنفی معلمان آزاد شد

علی‌اکبر باغانی، معلم زندانی و نایب رئیس کانون صنفی معلمان صبح چهارشنبه ۲۶ اسفند با قرار وثیقه از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.

علی‌اکبر باغانی، معلم زندانی و نایب رئیس کانون صنفی معلمان صبح چهارشنبه ۲۶ اسفند با قرار وثیقه از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.

علی‌اکبر باغانی، نایب رئیس کانون صنفی معلمان

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دوران محکومیت باغانی پایان یافت و بنابر نظر دادستانی عمومی تهران تا پیش از اعزام به تبعیدگاه این فعال صنفی با قرار وثیقه در مرخصی کوتاه‌مدت خواهد بود و پس از آن به شهرستان زابل تبعید خواهد شد.

علی‌اکبر باغانی در پیوند با پرونده سال ۱۳۸۹ خود به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل محکوم شده بود.

او چهارم خردادماه سال جاری پس از حضور در دادسرای زندان اوین، بازداشت و برای اجرای حکم به زندان رجایی شهرمنتقل شد.

علی‌اکبر باغانی در سال ۸۹ در پی نشست شورای مرکزی کانون صنفی معلمان به همراه همکاران خود اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این فعالان صنفی معلمان هر یک نزدیک به دو ماه در سلول‌های انفرادی بودند و سپس با سپردن وثیقه‌های سنگین آزاد شدند.

معلمان ایران در چند ماه نخست سال جاری بارها در شهرهای مختلف دست به تجمعات اعتراضی نسبت به وضعیت صنفی‌شان زدند. آن‌ها خواستار افزایش دستمزد و بهبود وضعیت معیشتی خود بودند و می‌خواستند که حقوق‌شان با سایر کارمندان دولت هماهنگ شود.

با گسترش تجمع‌های اعتراضی معلمان، در این مدت به‌جز باغانی، عبدی و بهشتی لنگرودی، شماری از فعالان صنفی معلمان همچون مسعود زینال‌زاده، مجتبی قریشیان، مهدی بهلولی و همچنین خانواده معلم زندانی رسول بداقی مورد تهدید قرار گرفته یا احضار شدند. علیرضا هاشمی، دبیرکل سازمان معلمان ایران نیز روز یکشنبه ۳۰ فروردین توسط مأموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. معلمان دیگری همچون رسول بداقی از سال ۸۵ به دلیل فعالیت‌های صنفی زندانی شده‌اند.

باغانی پرونده دیگری در رابطه با اعتراضات سال ۱۳۸۵ معلمان در مقابل مجلس داشت که در آن به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که با تائید محکومیت پرونده سال ۸۹ در دادگاه تجدید نظر به حبس تعزیری تبدیل شد و او در مجموع دو پرونده می‌بایست شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل را تحمل می‌کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.