ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه وکلای پشتیبان کردها را بازداشت کرد

پس از انفجار انتحاری در آنکارا، پلیس ترکیه به‌شدت علیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) وارد عمل شده است. در این مدت دست‌کم ۴۷ نفر بازداشت شده‌اند، از جمله هشت وکیل دادگستری از مدافعان کردها.

سه روز پس از بمب‌گذاری انتحاری در آنکارا، پلیس ترکیه به عملیات خود علیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در استانبول ادامه می‌دهد. دست‌کم ۴۷ نفر در این پیوند بازداشت شده‌اند. در میان بازداشت‌شدگان چند وکیل نیز دیده می‌شوند.

کانون وکلای ترکیه (OHO) روز چهارشنبه ۱۶ مارس / ۲۶ اسفند در صفحه توئیتر خود نوشت: «هشت تن از همکاران ما صبح امروز بدون هیچ دلیلی توسط پلیس بازداشت شدند.»

این کانون علیه حملات ارتش ترکیه به پ‌ک‌ک، به دادگاه قانون اساسی شکایت برده است.

پس از انفجار انتحاری در آنکارا اقدامات امنیتی علیه پ‌ک‌ک در مناطق جنوب شرقی ترکیه گسترده‌تر شده است. ارتش از بالگردهای و تانک‌ و خودروهای زرهی در این عملیات استفاده می‌کند.

بمب‌گذاری آنکارا شامگاه یکشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند در نزدیکی پارک گوون و میدان «قزل‌آی» در مرکز آنکارا صورت گرفت و در جریان آن ۳۷ نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی شدند.

وزارت کشور ترکیه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که عامل انفجار انتحاری آنکارا یک دختر جوانِ عضو پ‌ک‌ک به نام «سحر چاغلا دمیر» بود.

با این حال هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار آنکارا را برعهده نگرفته است.

باز تعریف «تروریسم»

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خواهان گسترده‌تر کردن تعریف «جنابات تروریستی» شده است.

به‌گفته اردوغان، وکلا، دانشگاهیان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی «چنانچه موقعیت و قلم خود را به سود تروریسم به‌کار برند» هم می‌توانند تروریست محسوب شوند.

پیش از این، روز سه‌شنبه ۱۵ مارس / ۲۵ اسفند سه دانشگاهی به اتهام «تبلیغات تروریستی» بازداشت شدند. این سه نفر فراخوانی که خشونت‌های ارتش ترکیه علیه کردها را محکوم کرده بود امضا کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    حکومت اسلامی اردوغان !