ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آب آشامیدنی ۲۴درصد روستاییان خراسان‌شمالی «ناسالم» است

حمید روشن‌روان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی می‌گوید ۷۶ درصد از روستاییان این استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند و آب آشامیدنی ۲۴ درصد دیگر «سالم نیست.»

حمید روشن‌روان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی می‌گوید ۷۶ درصد از روستاییان این استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند و آب آشامیدنی ۲۴ درصد دیگر «سالم نیست.»

روشن‌روان، امروز پنج‌شنبه ۲۷ اسفند به خبرگزاری تسنیم گفت که ساکنان ۵۲۶ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۳۰۲ هزار نفر جمعیت مشکلی در تأمین آب ندارند اما ساکنان ۱۵۲ روستا با جمعیت ۸۵ هزار نفر با مشکل آب روبه‌رو هستند.

روشن‌روان تابستان سال جاری گفته بود که ۱۹۳ روستا در خراسان شمالی با «تنش‌ آبی» مواجه هستند.

به گفته او ۵۰ روستا در شیروان، ۳۲ روستا در راز و جرگلان، ۲۵ روستا در فاروج، ۲۴ روستا در مانه و سملقان، ۱۴ روستا در اسفراین و در بجنورد و جاجرم نیز هر کدام ۲۲ روستا با تنش آبی روبه‌رو شده‌اند.

تنش آبی یعنی این‌که مصرف آب بیش از ذخایر آبی است و به این معناست که اگر مشترکان در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند با مشکل مواجه می‌شوند.

سال‌هاست که ایران دچار «بحران آب» است و میزان آب تجدیدشونده کشور، یعنی آبی که از بارش‌ها حاصل می‌شود، کاهش پیدا کرده است.

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران به تازگی گفته که سال آینده از نظر آبی «سال سختی» برای کشور خواهد بود.

به گفته او، طرحی در حال بررسی است که تا چند سال دیگر بر اساس آن آب آشامیدنی در ایران «سهمیه‌بندی» شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.