ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین محیط‌ بان محکوم به اعدام منطقه دنا آزاد شد

در سال‌های اخیر چند محیط بان به اتهام قتل شکارچیان به اعدام محکوم شدند. حالا با آزادی غلامحسین خالدی تنها یک محیط بان دیگر در زندان باقی مانده است.

غلامحسین خالدی محیط‌ بان پارک ملی دنا که در دادگاه بدوی و تجدید نظر یاسوج به قصاص (اعدام) محکوم شده بود، با بخشش اولیای دم از زندان آزاد شد.

غلامحسین خالدی محیط‌ بان پارک ملی دنا در مراسم آزادی از زندان در یاسوچ

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، مراسم آزادی غلامحسین خالدی، پس از شش سال زندان، روز جمعه ۲۸ اسفند در یاسوج برگزار شد.

خالدی، محیط بان ۳۸ ساله منطقه حفاظت‌شده دنا در کهگیلویه و بویراحمد به اتهام قتل یک شکارچی به نام محمد پایه‌گذاران در سال ۸۹ به اعدام محکوم شده بود.

خانواده پایه‌گذاران چهارشنبه شب رضایت خود را اعلام کردند.

اسدالله تقی‌زاده، یکی دیگر از محیط ‌بانان ارتفاعات دنا که به قصاص محکوم شده بود نیز پس از تحمل هفت سال زندان روز دوشنبه ۱۷ اسفندماه، آزاد شد. او نیز هفت سال پیش یک شکارچی به نام مجتبی رضایی را به قتل رسانده بود.

محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت از محیط زیست روز جمعه در مراسم آزادی غلامحسین خالدی گفت: «از ابتدای سال جاری تاکنون پنج محیط بان محکوم به اعدام در کشور با بخشش اولیای دم از زندان آزاد شدند.»

به‌گفته او اکنون تنها یک تن از محیط بانان محکوم به اعدام به دلیل قتل شکارچیان در زندان است که تلاش‌ها برای صلح و سازش میان او و خانواده مقتول در جریان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • غلام عسگری

    با اعلام همدردی وسپاسگزاری ازخانواده مقتول این حادثه ناگوارازادی هموطن محیط بان را به او وخانواده اش شادباش میگویم امیداست چنین خصلت انسانی ومرام بخشش درسطح کشورگسترش یابدتا بسیارانی که درپشت میله های زندان بسرمیبرند رهایی یابند.البته لازم به توضیح میباشدکه نقش حاکمان خودکامه کشوردرچنین برخوردها وحوادث تلخ که موجب اشفتگی وجنگ روحی وروانی برای توده های مردم گردیده کاملامشهود است.امیداست درفردای ازادی کشورازاشغال تازیزادگان دیگرشاهد چنین ناهنجاریها وحوادث ناگوارنباشیم وملت با فرهنگ ایران پس ازسی وهفت سال دریافته باشند که لیاقتشان چنین حکومت ارتجاعی وبیگانه پرست وغارتگروجنایتکاران حرفه ای نبودهونیست وانچه باعث ظهوراین پدیده شوم شده دول اسعتماری وسرمایه داری میباشند که با استفاده ابزاری ازاخوندها قصدداشته ودارندتا تمامی زیرساختهای فرهنگی وتمدن واخلاق ووطنپرستی وعیاری وپهلوانی وجوانمردی وتاریخی ما را بدست فراموشی بسپارند اما بطورحتم موفق به این عمل با توجه به شعورملت ایران نخواهندشد.متحد وپیروباشید.