ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ بیش از ۵۷۰۰ ایرانی در تصادفات نوروزی پنج سال اخیر

آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که در تعطیلات نوروزی پنج سال اخیر در ایران بیش از ۵۷۰۰ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که در تعطیلات نوروزی پنج سال اخیر در ایران بیش از ۵۷۰۰ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه دوم فروردین خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ۱۳۱۸ تن در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۰، ۱۱۴۱ تن در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۱، ۱۲۲۷ تن در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۲، ۱۰۸۴ تن در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۳ و ۹۶۸ تن در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۴ جان خود را از دست داده‌اند.

از آغاز تعطیلات نوروزی امسال نیز تاکنون نزدیک به ۶۰ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

تقی مهری، رییس پلیس راهور نیروی انتظامی ایران علت عمده تصادفات نوروزی را «عدم توجه به جلو، عدم رعایت سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز و خواب‌آلودگی» می‌داند.

محمدحسین حمیدی، فرمانده پلیس راه کشور نیز «خواب‌آلودگی» را عامل مهمی در بروز حوادث رانندگی اعلام کرده است.

به گفته او، «آنالیز تصادفات رانندگی نشان می‌دهد که ۶۲ درصد تصادفات در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد، این یعنی رانندگان در نزدیکی شهر‌ها توجه کمتری به رانندگی خود دارند، در واقع برخی از رانندگان با این تصور که به شهری نزدیک شده‌اند به خواب آلودگی خود توجهی ندارند و با سرعت مسیر را ادامه می‌دهند.»

بر پایه آمارهای رسمی، در ۱۷ سال گذشته ۳۶۲ هزار و ۷۸۶ تن بر اثر تصادفات رانندگی در ایران جان خود را از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.