ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بایدن: ایران توافق هسته‌ای را نقض کند، آمریکا وارد عمل می‌شود

ساعاتی پس از سخنان علی خامنه‌ای علیه عملکرد آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت اگر جمهوری اسلامی توافق هسته‌ای را زیرپا بگذارد آمریکا ساکت نخواهد نشست.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد که ایالات متحده جمهوری اسلامی ایران را زیر نظر دارد و در صورتی که این کشور به توافق هسته‌ای احترام نگذارد آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن شامگاه یکشنبه ۲۰ مارس / یکم فروردین در کنفرانس آیپک، لابی اسرائیل در آمریکا، گفت: «عناصر انگیزشی به اجرا در آمده‌اند تا ایران به سهم خود از توافق هسته‌ای پیروی کند.»

او افزود: «ما ایران را از نزدیک زیر نظر داریم... بر اساس این توافقنامه ایران هرگز اجازه نخواهد داشت که برنامه ساخت سلاح هسته‌ای را پیش ببرد. هرگز، هرگز و هرگز.»

بایدن همچنین گفت: «اگر ایران توافق هسته‌ای را نقض کند ایالات متحده وارد عمل خواهد شد.» بر اساس توافق هسته‌ای در صورت نقض آن توسط ایران تحریم‌ها علیه این کشور بار دیگر به‌اجرا گذاشته خواهند شد.

کمی پیش از سخنان معاون رئیس جمهوری آمریکا، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی در مشهد آمریکا را «دشمن» ایران خواند و گفت: «آمریکایی‌ها، به آن‌چه وعده دادند عمل نکردند.»

او افزود: «البته قضیه به اینجا ختم نمی‌شود. معنای آن چه که ادعا می‌شود، در آن تحلیل سیاسی دشمن، این است که جمهوری اسلامی، اگر میل آمریکاست حتی از ابزارهای دفاعی خود هم صرف نظر کند.»

ایران همواره گفته است که فعالیت‌های هسته‌ای این کشور غیرنظامی است اما اسرائیل معتقد است که چنین نیست و ایران موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند.

جو بایدن درباره کمک‌های نظامی ایالات متحده به اسرائیل در آینده وعده داد که «بدون شک سخاوتمندانه‌ترین بسته امنیتی در تاریخ آمریکا خواهد بود».

بایدن گفـت: «اسرائیل ممکن است هر آن‌چه را که می‌خواهد دریافت نکند اما هر آن‌چه نیاز دارد دریافت خواهد کرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.