ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی از افزایش تلفات حیات وحش در جاده پارک ملی گلستان

اسماعیل مهاجر، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان گلستان در مورد آسیب‌دیدگی و تلفات حیات وحش به دلیل افزایش رفت و آمد مسافرت‌های نوروزی از جاده پارک ملی گلستان ابراز نگرانی کرد.

اسماعیل مهاجر، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان گلستان در مورد آسیب‌دیدگی و تلفات حیات وحش به دلیل افزایش رفت و آمد مسافرت‌های نوروزی از جاده پارک ملی گلستان ابراز نگرانی کرد.

اسماعیل مهاجر، امروز سه‌شنبه سوم فروردین به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که هر ساله در این ایام (تعطیلات نوروز) شاهد تلفات یا آسیب‌دیدگی حیات وحش در جاده پارک ملی گلستان هستیم.

او افزود: «امکانات در نظر گرفته شده در محل کریدورهای رفت و آمد حیات وحش بیشتر شده است و امیدواریم که مشکلات پیش آمده برای حیات وحش در سال‌های گذشته را نداشته باشیم.»

بر اساس گزارش‌های سازمان حفاظت محیط زیست در کشور، حدود ۷۰ درصد تلفات گوشتخواران در بین سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مربوط به تلفات جاده‌ای بوده است.

بر اساس این آمار ۲۷ درصد تلفات پلنگ ایرانی هم در همین بازه زمانی در جاده‌ها اتفاق افتاده که ۸۳ درصد آن فقط مربوط به جاده پارک ملی گلستان است.

عبور جاده از میان جنگل گلستان سال‌هاست که با مخالفت کار‌شناسان محیط زیست و حیات وحش روبه‌رو شده است. آن‌ها تاکنون بار‌ها از دولت‌های مختلف خواسته‌اند این جاده را به دلیل مخاطراتی که برای جانداران و همچنین زیستگاه‌های طبیعی در بر دارد از پارک ملی گلستان خارج کنند.

عبور خودرو‌ها از این مسیر، تعداد آتش‌سوزی‌های جنگل گلستان را نیز افزایش داده است. با وجود انواع مخاطراتی که این جاده به همراه دارد، تاکنون هنوز هیچ توفیقی در بستن آن به دست نیامده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.