ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محرومیت از تحصیل دلارام اکبری، دانشجوی بهایی در ایران

دلارام اکبری، دانشجوی بهایی با این‌که در دانشگاه ثبت‌نام کرده و یک ترم درس خوانده بود، در هنگام آخرین امتحان ترم از دانشگاه اخراج شد.

دلارام اکبری، دانشجوی بهایی با این‌که در دانشگاه ثبت‌نام کرده و یک ترم درس خوانده بود، در هنگام آخرین امتحان ترم از دانشگاه اخراج شد.

به گزارش روز سه‌شنبه سوم فروردین هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دلارام اکبری می‌گوید در روز ثبت‌نام اعلام کرده که بهایی است اما ثبت‌نام شده و توانسته تحصیل را در دانشگاه ساری آغاز کند اما مسئولان دانشگاه در دی‌ماه ۱۳۹۴ و در هنگام برگزاری آخرین امتحان ترم مانع حضورش در جلسه برگزاری امتحان شده‌اند.

اکبری افزود که مسئولان دانشگاه گفته‌اند او را به «اشتباه» ثبت‌نام کرده‌اند.

این دانشجوی بهایی محروم از تحصیل می‌گوید که از او خواسته شده تا به ستاد خبری اطلاعات ساری مراجعه کند اما خودداری کرده است.

او می‌گوید: «هر روز این سئوال را بار‌ها از خودم می‌پرسم و برایم قابل هضم نیست کجای قانون خلقت و کتاب خدا نوشته شده در حق یک انسان این همه ظلم و بی‌مهری روا شود؟»

دلارام اکبری همچنین خبر داده که مغازه پدرش در ساری، سال گذشته دو بار پلمپ شده و مادرش نیز پس از گذشت هفت سال کار در بیمارستان به دلیل «اعتقاد قلبی خود به آیین بهایی» از کار اخراج شد.

حکومت ایران آیین بهایی و حقوق پیروان آن را به‌‌عنوان یک دین به رسمیت نمی‌شناسد و مبنای بیشتر این اتهامات، برگزاری مراسم آیینی دعا و نیایش پیروان این دین در منازل افراد است.

بهاییان در ایران همچنین با محدودیت‌های گسترده‌ای از جمله ممنوعیت تحصیل در دانشگاه و ممنوعیت داشتن تعدادی از مشاغل روبه‌رو هستند.

چند هفته پیش نیز مأموران امنیتی روحیه صفاجو، دختر بهایی محروم از تحصیل را بازداشت کردند. این دختر بهایی در کنکور سراسری سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ قبول شده اما به دلیل این‌که بهایی است، از تحصیلش در دانشگاه جلوگیری شده است.

دایان علایی، سخنگوی جامعه بین‌المللی بهاییان می‌گوید ده‌ها بهایی به‌دلیل باورهای دینیشان در زندان‌های ایران‌ هستند و دیگر بهایی‌ها «تحت تبعیض سیستمی» زندگی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.