ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما، کاسترو را به اصلاحات سیاسی فراخواند

باراک اوباما و رائول کاسترو، رهبران آمریکا و کوبا با دیدار خود در هاوانا مسیر نزدیکی دو کشور به یکدیگر را هموارتر کردند.

باراک اوباما و رائول کاسترو، رهبران آمریکا و کوبا با دیدار خود در هاوانا مسیر نزدیکی دو کشور به یکدیگر را هموارتر کردند.

شامگاه دوشنبه ۲۱ مارس / ۲ فروردین پس از دیدار اوباما و کاسترو، آن‌ها در نشست رسانه‌ای مشترکی شرکت کردند. اوباما در این نشست گفت فصل جدیدی در روابط کوبا و ایالات متحده گشوده شد.

باراک اوباما روز دوشنبه برای دیداری دو روزه وارد کوبا شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت در سال جاری میلادی پروازهای مستقیم بین دو کشور ایجاد خواهد شد.

او همچنین از آزادی بیان و ایجاد اصلاحات سیاسی در کوبای سوسیالیستی سخن گفت و افزود در سال جاری گفت‌وگوهایی درباره حقوق بشر بین دو کشور صورت خواهد گرفت.

رائول کاسترو نیز به نوبه خود توسعه روابط دو کشور را مثبت دانست و خواهان تسهیلات بیشتر در محدودیت‌های تجاری شد.

لغو تحریم‌های کوبا از جانب آمریکا با مخالفت‌هایی در کنگره ایالات متحده که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند مواجه شده است.

کاسترو در مورد دمکراسی و حقوق بشر در کوبا از دخالت در امور داخلی کشورش انتقاد کرد و خطاب به خبرنگاران گفت شما اگر فهرستی از زندانیان سیاسی دارید آن را ارائه دهید تا آزاد شوند.

رائول کاسترو همچنین از آمریکا خواست تا خلیج گوانتانامو را به کوبا بازگرداند. در این خلیج زندان گوانتانامو قرار دارد که در آن زندانیان پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ زندانی هستند.

گوانتانامو بر اساس قرارداد ۱۹۰۳ بین کوبا و آمریکا به ایالات متحده واگذار شد تا ایستگاه‌هایی برای کشتی‌ها و پایگاه نیروی دریایی در آن ایجاد شود.

باراک اوباما امروز سه‌شنبه ۲۲ مارس / ۳ فروردین قرار است با مخالفان کوبایی در سفارت آمریکا دیدار کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین

    آخرین سنگر های پیکار طبقاتی و مبارزه با آمریکای جهانخوار و خونخوار و نبرد با امپریالیسم و از این دست سخن ها... هم فتح شد، بار دیگر فضای آزاد و جوامع باز بر جوامع بسته و دستوری غالب شدند.