ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض عفو بین‌الملل به بازگرداندن پناهجویان افغان

ترکیه گروهی از پناهجویان افغان را که قصد داشتند از راه دریایی به یونان بروند بازداشت کرده و آن‌ها را به اغانستان بازگردانده است. عفو بین‌الملل می‌گوید این اقدام برخلاف قوانین اروپایی و بین‌المللی است.

سازمان عفو بین‌الملل به بازگرداندن پناهجویان افغان از ترکیه به افغانستان اعتراض کرد.

به‌گفته عفو بین‌الملل، ترکیه در روز شنبه ۱۹ مارس / ۲۹ اسفند، کمی پس از امضای توافقنامه اروپا در مورد پناهجویان، حدود ۳۰ پناهجوی افغان را به کشورشان بازگردانده است.

عفو بین‌الملل این اقدام ترکیه را برخلاف قوانین اروپایی و بین‌المللی می‌داند و می‌گوید این اخراج هیچ روند قانونی را طی نکرده و پناهجویان افغان در کشور خود به‌دلیل نقض حقوق بشر توسط طالبان در معرض خطر هستند.

در میان کسانی که به افغانستان بازگردانده شده‌اند افرادی وجود دارند که از طریق راه دریایی قصد داشتند به یونان بروند اما توسط گارد ساحلی ترکیه بازداشت و زندانی شدند. به‌گفته عفو بین‌الملل، در زندان آن‌ها مجبور شده‌اند با «بازگشت داوطلبانه» به افغانستان موافقت کنند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین تأکید کرد که اخراج این افراد نشان می‌دهد زندگی آن‌ها با بازگرداندن‌شان از یونان به ترکیه، بر اساس توافق اتحادیه اروپا و ترکیه، چگونه در معرض خطر قرار می‌گیرد.

بر اساس توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه پناهجویانی که از روز یکشنبه ۲۰ مارس / اول فروردین از طریق دریا از ترکیه به یونان وارد شوند به ترکیه بازگردانده خواهند شد. اتحادیه اروپا نیز متعهد شده است که به همان تعداد، پناهجویان سوری را که مدت‌هاست در ترکیه به‌سر می‌برند بپذیرد.

در ماه دسامبر سال گذشته نیز عفو بین‌الملل بیانیه مشابهی را منتشر کرد و گفت مقامات ترکیه گروهی از پناهجویان را زندانی کرده و در نهایت آن‌ها را به سوریه و عراق بازگردانده است.

اتحادیه اروپا همچنان این نقض حقوق بشر را نادیده گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.