ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت چند مظنون تروریست در بروکسل و پاریس

در پی حملات گسترده تروریستی در بروکسل پلیس و سازمان‌های اطلاعاتی به‌ویژه در بلژیک و فرانسه فعالتر شده‌اند. آن‌ها در ۲۴ ساعت اخیر هشت مظنون را در بروکسل و پاریس و اطراف آن بازداشت کرده‌اند.

در ارتباط با حملات تروریستی اخیر در بلژیک، شش مظنون در بروکسل بازداشت شدند. همچنین در فرانسه دو مظنون تروریست بازداشت شده‌اند که گفته می‌شود یک نفر از آن‌ها نقشه‌های تازه‌ای برای حملات تروریستی داشت.

اریک فان در سیپت، سخنگوی دادستانی فدرال بلژیک اعلام کرد که شش نفر در منطقه‌های «اسخاربیک» و «جت» بروکسل بازداشت شده‌اند. دو نفر از این افراد از طریق تصاویر ضبط شده دوربین‌های مدار بسته فرودگاه توسط پلیس شناسایی شده بودند.

سخنگوی دادستانی فدرال بلژیک افزود در طول روز درباره ادامه بازداشت این افراد تصمیم گرفته خواهد شد.

پلیس در بازرسی‌های قبلی خود در منطقه «اسخاربیک»، در یک آپارتمان کارگاه بمب‌سازی کشف کرده بود.

در انفجارهای انتحاری روز سه‌شنبه در فرودگاه زاونتم بروکسل و سالن مترو مالبیک این شهر ۳۱ نفر کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند. سه عامل این عملیات تروریستی در جریان آن کشته شدند. پلیس به‌دنبال دستگیری دست‌کم دو تروریست دیگر است.

در فرانسه نیز برنار کازنوو، وزیر کشور، شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ مارس / ۵ فروردین از بازداشت یک مظنون تروریست خبر داد.

به‌گفته وزیر کشور فرانسه، این فرد پس از هفته‌ها تحقیقات گسترده توسط سازمان اطلاعات داخلی، بامداد روز پنج‌شنبه دستگیر شده است. فرد دستگیرشده فرانسوی است. او مشکوک به همکاری با یک شبکه تروریستی است و نقش مهمی در برنامه‌ریزی حملات تروریستی ایفا کرده است.

بدین ترتیب با دستگیری این فرد طرح‌های تروریستی در مراحل پیشرفته خنثی شده‌اند. هنوز روشن نیست که این اقدامات با ترورهای پاریس و بروکسل در ارتباط بوده است یا خیر.

وزیر کشور فرانسه همچنین از کشف مقادیری مواد منفجره در خانه‌ای در ارژانتوی، واقع در شمال غرب پاریس خبر داد. رسانه‌های فرانسه نوشته‌اند فرد دستگیرشده در این رابطه یک بلژیکی است که به‌دلیل عضویت در یک گروه جهادی محاکمه شده بود.

از سوی دیگر، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند که دو تن از تروریست‌های انتحاری بروکسل از سوی مقام‌های آمریکایی به‌عنوان مظنونان تروریست شناسایی شده بودند.

روز پنج‌شنبه نیز ترکیه اعلام کرد که ابراهیم البکراوی، یکی از تروریست‌های حملات سه‌شنبه بروکسل را به ظن آن‌که یک «جنگجوی خارجی» است در ماه ژوئن دستگیر و اخراج کرده بود اما بلژیک به این مسأله توجه نکرده بود.

روز گذشته وزیران کشور و دادگستری بلژیک خواستار استعفای خود شدند ولی شارل میشل، نخست‌وزیر این کشور از آن‌ها خواست به کار خود ادامه دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.