ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دو مظنون تروریست در آلمان

در پی بازداشت چندین نفر در بروکسل و پاریس در ارتباط با اقدامات تروریستی، پلیس آلمان نیز دو نفر را در اطراف دوسلدورف و گیسن بازداشت کرده است. احتمال می‌رود آن‌ها با حملات تروریستی بروکسل در ارتباط بوده باشند.

بر اساس گزارشی که سایت مجله «اشپیگل» آلمان منتشر کرده در اطراف شهر دوسلدورف یک سلفیست بازداشت شده است که گمان می‌رود با حملات تروریستی بروکسل در ارتباط بوده باشد.

بنا به این گزارش دادستانی آلمان روز جمعه ۲۵ مارس / ۶ فروردین تأیید کرد که فرد بازداشت شده از جمله متهم به آماده‌سازی یک عملیات خرابکارانه جدی است.

این فرد که یک مرد است همچون خالد البکروی، عامل کشتار سالن مترو مالبیک بروکسل، در تابستان ۲۰۱۵ در منطقه مرزی بین ترکیه و سوریه بازداشت شده بود. مقام‌های ترکیه این دو را به دلیل احتمال پیوستن‌شان به صفوف گروه «دولت اسلامی» (داعش) به آمستردام بازگردانده بودند.

«اشپیگل» همچنین گزارش داده است که در منطقه بزرگ گیسن واقع در ایالت هسن آلمان یک مظنون دیگر نیز بازداشت شده است.

چند شبکه تلویزیونی آلمان گفته‌اند که فرد بازداشت‌شده در گیسن یک مراکشی ۲۸ ساله بوده که اجازه اقامت در منطقه شنگن را نداشته است. او در سال ۲۰۱۴ درخواست پناهندگی از آلمان را داده اما پذیرفته نشده بود.

بر اساس مدارک به‌دست آمده این فرد در ۱۸ مارس جاری به دلیل زخمی شدن به بیمارستان مراجعه کرده بود. در این روز بود که پلیس بلژیک پس از یک درگیری صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی ترورهای پاریس را در بروکسل دستگیر کرد.

همچنین بر روی موبایل او به تاریخ روز سه‌شنبه، تنها دقایقی پیش از آخرین انفجار در متروی بروکسل پیام کوتاه فرانسوی fin ضبط شده بود که به معنای «پایان» و یا «تمام شد» است.

افزون بر این در پیامک‌های موبایل او نام یکی از عاملان حملات تروریستی بروکسل دیده شده است که او ساعاتی قبل از عملیات دست‌کم با یکی افراد این شبکه به‌طور مستقیم تماس داشته است.

دادستانی فدرال بلژیک هم پیش از این اعلام کرد که شش نفر در منطقه‌های «اسخاربیک» و «جت» بروکسل بازداشت شده‌اند. دو نفر از این افراد از طریق تصاویر ضبط شده دوربین‌های مدار بسته فرودگاه توسط پلیس شناسایی شده بودند.

هنوز از هویت بازداشت‌شدگان خبری منتشر نشده است اما رسانه‌ها از بازداشت هفتم در بلژیک نیز خبر داده‌اند.

در فرانسه نیز شب گذشته (پنج‌شنبه) دو نفر بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.