ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سه ماه حبس و جریمه نقدی؛ مجازات جلوگیری از تحصیل کودکان در ایران»

معاون وزیر آموزش و پرورش ایران می‌گوید که اگر اولیای دانش‌آموزان از رفتن فرزند خود به مدرسه جلوگیری کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش ایران می‌گوید که از امسال والدین دانش آموزانی که از تحصیل فرزندان خود جلوگیری کنند، یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و سه ماه حبس خواهند کشید.

علی باقرزاده شنبه هفتم فروردین به خبرگزاری صدا و سیما گفت که طبق قانون، اولیای دانش‌آموزان موظف به فرستادن فرزندان خود به مدرسه هستند و اگر پدر و مادری مانع ورود فرزند خود به مدرسه شود، آموزش و پرورش از آن‌ها در مراجع قضایی شکایت خواهد کرد که این شکایات خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

به گفته او «آموزش و پرورش موظف است موانع ترک تحصیل دانش‌آموزان را برطرف کند اما اگر با برطرف شدن این موانع اولیای دانش‌آموزان از رفتن فرزند خود به مدرسه جلوگیری کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد».

بر اساس آماری که علی زرافشان، معاون وزیر آموزش و پرورش ایران مهرماه سال گذشته اعلام کرد، ۳۵ هزار نفر در دوره دبستان و ۱۸۰ هزار نفر در دوره متوسطه اول از تحصیل بازمانده‌اند.

به گفته او، در دوره دوم متوسطه نیز ۱۸ درصد دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌روند. جمعیت دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در ایران بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

در مجموع دوره‌های تحصیلی از دبستان تا پایان دوره متوسطه در ایران نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل باز مانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.