ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران: هیچ‌گاه از اقدامات مخاطره‌آمیز سایبری حمایت نمی‌کنیم

جابرانصاری می‌گوید که ایران هیچگاه اقدامات مخاطره آمیز در فضای سایبری را در دستور کار نداشته است.

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اعلام جرم ایالات متحده آمریکا علیه هفت تبعه ایران به اتهام اقدام به حملات سایبری گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از اقدامات مخاطره‌آمیز در فضای سایبری حمایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، جابری انصاری شنبه هفتم فروردین گفت: «دولت ایالات متحده در موقعیتی نیست که شهروندان دیگر کشورها و از جمله ایران را بدون ارائه دلایل مستند در موضع اتهام قرار دهد».

وزارت دادگستری آمریکا، پنج‌شنبه پنجم فروردین کیفرخواستی علیه هفت تن از شهروندان ایرانی تبار در آمریکا به اتهام حمله سایبری به سد «بومن اَونیو» در نیویورک در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ ارائه داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران «خود از حملات پیچیده سایبری مورد حمایت برخی دولت‌ها آسیب‌های فراوانی متحمل شده» و دولت ایالات متحده با حملات سایبری علیه تأسیسات هسته‌ای ایران «میلیون‌ها انسان بی‌گناه را با خطر یک فاجعه زیست محیطی مواجه کرده بود».

سیستم‌های صنعتی و نیروگاه اتمی بوشهردر سال ۲۰۱۰ مورد حمله کرم کامپیوتری استاکس نت قرار گرفت و دستگاه‌های فعال این تأسیسات آسیب جدی دید.

رسانه‌های جمهوری اسلامی در بهمن‌ماه ۹۴ اعلام کردند که پنتاگون قصد دارد در صورتی که توافق هسته‌ای با ایران شکست بخورد طرح حمله سایبری به تأسیسات هسته‌ای ایران را به اجرا درآورند.

جابری انصاری تأکید کرد که ایران هیچگاه اقدامات مخاطره آمیز در فضای سایبری را در دستور کار نداشته و اضافه کرد: «جمهوری اسلامی ایران همواره پیشتاز تلاش های دسته جمعی بین المللی برای مقابله با جرایم سایبری بوده است».

مقامات آمریکایی در سال ۲۰۱۲ هشدار داده بودند که ایران پشت حملات سایبری به بانک‌های آمریکا و صنعت نفت در خاورمیانه قرار دارد.

یک شرکت آمریکایی برای امنیت اینترنت به نام سیلنس(Cylance) در آذرماه ۹۳ در گزارشی تفصیلی گفت که ایران در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به ده‌ها شرکت در چندین کشور جهان حملات سایبری کرد. ایران این اتهامات را «بی‌اساس» خوانده بود.

تارنمای رسمی گوگل نیز در سال ۹۰ اعلام کرد که ایران در تلاش بوده است که سرویس ایمیل این شرکت را در ایران هک کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بله شما گفتید و مردم دنیا هم باور کردند !