ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: تامین امنیت انرژی پاکستان را به عهده می‌گیریم

حسن روحانی در نشست مشترک اقتصادی بازرگانان ایران و پاکستان گفت حجم مبادلات تجاری تهران و اسلام آباد از یک میلیارد دلار به ۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نشست مشترک اقتصادی بازرگانان ایران و پاکستان گفت که ایران تأمین امنیت انرژی پاکستان را بر عهده می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روحانی، شنبه هفتم فروردین در دومین روز از سفر خود به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، گفت که ایران می‌تواند در بخش گاز، برق و نفت «شریکی مطمئن برای اسلام آباد باشد».

پروژه احداث خط لوله صلح بین ایران و پاکستان قرار بود در سال ۲۰۱۴ به بهره‌برداری برسد اما تا کنون نیمه‌کاره مانده است. ایران بر اساس تفاهم‌نامه‌ای متعهد شده است که به مدت ۲۵ سال گاز خود را از طریق این خط لوله با قیمت توافقی به پاکستان و هند بفروشد.

ایران می‌گوید که تا زمانی که هند و پاکستان به تعهدات خود در این پروژه عمل نکنند «ایران تمایلی به بهره‌برداری از آن را نخواهد داشت».

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران مرداد ۹۴ در سفر به پاکستان گفته بود: «ما فعالیت‌های مربوط به ایران را انجام داده‌ایم و منتظر اقدام طرف پاکستانی هستیم».

افزون بر این، رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که سطح همکاری‌های اقتصادی ایران با پاکستان با ارائه خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در طرح‌های توسعه زیر ساخت های اقتصادی از جمله راه آهن و سدسازی گسترش خواهد یافت.

روحانی همچنین گفت که در چند سال آینده حجم مبادلات تجاری ایران با پاکستان از یک میلیارد دلار به ۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

این اولین سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان پس از لغو تحریم‌های ایران است. با تشدید تنش بین تهران و ریاض، وزیر دفاع پاکستان با لغو سفر خود به تهران گفته بود که چنانچه تمامیت ارضی عربستان دچار تهدید شود، از عربستان حمایت خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن اسان بود.به این یکی باج نداده بودیم که اینم تکمیل شد .فردا هم نوبت بنگلادشه.