ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه بخش‌های مهمی از پالمیرا را باز پس گرفت

ارگ تاریخی شهر پالمیرا با تمام ارزش‌های استراتژیک و نمادین‌اش هم اکنون به کنترل نیروهای دولتی سوریه درآمده و بخش‌های مهمی از این شهر تاریخی از تصرف داعش خارج شده است.

رسانه‌های دولتی سوریه و گروه‌های ناظر بر جنگ در این کشور می‌گویند سرتاسر شهر تاریخی پالمیرا به صحنه نبرد شدیدی میان ارتش سوریه و نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) بدل شده است.

جمعیت پالمیرا تا زمان تصرف داعش ۵۰ هزار نفر برآورد شده است اما بیش از ۳۰ هزار نفر پس از ورود داعش گریختند

در جریان اوج این درگیری‌ها در روز شنبه ۲۶مارس/هفتم فروردین، بخش‌های مهمی از این شهر تاریخی به تصرف ارتش و نیروهای دولتی سوریه درآمد.

به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، نیروهای ارتش این کشور موفق شدند «قلعه و ارگ» تاریخی پالمیرا از نیروهای داعش باز پس گیرند و در حال پیشروی در این شهر تاریخی هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارگ تاریخی شهر پالمیرا با تمام ارزش‌های استراتژیک و نمادین‌اش در حال حاضر در کنترل نیروهای دولتی سوریه است.

علاوه بر این به گفته برخی منابع نزدیک به دولت سوریه، نیروهای ارتش سوریه کنترل جاده استراتژیک پالمیرا به دیرالزور را در دست گرفتند.

سربازان ارتش سوریه در پیشروی‌های خود از پشتیبانی حملات هوایی روسیه برخوردار هستند.

با این حال به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، نیروهای داعش طی دو روز گذشته ضدحمله‌ها و بمب‌گذاری‌های فراوانی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای دولتی انجام داده است.

تا کنون از تعداد تلفات این نبرد سهمگین خبر موثقی گزارش نشده است. خبرگزاری ‌های روسیه به نقل از نظامیان این کشور در پایگاه هوایی روسیه در استان لاذقیه سوریه اعلام کرد یکی از افسران یگان نیروهای ویژه روسیه در عملیات نظامی شهر پالمیرا کشته شده است.

شهر پالمیرا در ماه مه سال ۲۰۱۵ به تصرف داعش درآمد. جمعیت این شهر تا زمان تصرف داعش ۵۰ هزار نفر برآورد شده است. اما بیش از ۳۰ هزار نفر پس از ورود داعش از این شهر گریختند.

پالمیرا به میراث جهانی یونسکو تعلق دارد. پس از تصرف شهر این گروه معبد «بل» در پالمیرا با دو هزار سال قدمت را طی انفجاری منهدم کرد. داعش همچنین برج‌های سه‌گانه، معبد بعل شمین، چند مقبره منحصر به فرد، تاق پیروزی و بخشی از خیابان معروف ستون‌ها را در این شهر نابود کرد.

بیشتر بخوانید: «ارتش سوریه وارد پالمیرا شد»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.