ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد علی سپانلو: شاعران آزادی

شکل گسترش پیدا کرده «چهار شاعر آزادی» سپانلو، این بار با افزودن شرح احوال دو شاعر آزادی‌خواه دیگر توسط نشر بوتیمار منتشر شد.

«شاعران آزادی» نوشته محمد علی سپانلو، شاعر، نویسنده و منتقد فقید ایرانی در روزهای پایانی سال ۱۳۹۴ توسط نشر بوتیمار منتشر شد.

محمد علی سپانلو، شاعر فقید ایرانی

محمد علی سپانلو در این اثر زندگی و حسب حال شش شاعر آزادی‌خواه از دوران مشروطه تا شهریور ۲۰ و پس از آن را روایت می‌کند و گزیده‌ای از اشعار آنان را در اختیار علاقمندان و خوانندگان شعر فارسی قرار می‌دهد. این شاعران عبارت‌اند از: ایرج میرزا، میرزاده عشقی، عارف قزوینی، فرخی یزدی، ابوالقاسم لاهوتی و ملک الشعرای بهار.

پیش از این محمد علی سپانلو شرح احوال چهار تن از این شاعران را با عنوان «چهار شاعر آزادی» منتشر کرده بود. این کتاب در سال ۱۳۷۲ که مصطفی میرسلیم متصدی وزارت ارشاد اسلامی بود مجوز نشر نگرفت و سپانلو ناگزیر شد در تبعید و در خارج از ایران آن را منتشر کرد. نشر باران و نشر افسانه در این کار اهتمام کردند و این اثر در خارج از ایران خوانندگان پرشماری پیدا کرد. سپس انتشارات نگاه در سال ۱۳۸۷ این کتاب را در ایران منتشر کرد.

شاعران آزادی، محمد علی سپانلو، نشر بوتیمار

در «چهار شاعر آزادی» شرح احوال عارف قزوینی (شاعر ترانه ملی)، میرزاده عشقی (شاگرد انقلاب)، فرخی یزدی (شاعر عدالت) و محمد تقی بهار (مرد روزگار) آمده است.

اکنون محمد علی سپانلو در «شاعران آزادی» شرح حال ایرج میرزا و ابوالقاسم لاهوتی را نیز به این مجموعه افزوده است.

خبرگزاری مهر گزارش می‌دهد که محمد علی سپانلو پیش از درگذشتش قرارداد چاپ این کتاب را با نشر بوتیمار امضا کرده بوده اما بعد از آنکه در اردیبهشت ۹۴ درگذشت، بخشی از کار کتاب مربوط به بررسی آثار میرزاده عشقی و بازنگری در اشعار منتخب، نیمه‌کاره ماند که با درخواست انتشارات بوتیمار از مهدی اخوت، کار ناتمام سپانلو به پایان رسید.

محمد علی سپانلو از نخستین اعضای کانون نویسندگان ایران بود. او از سال‌های دهه ۱۳۴۰ تا هنگامی که درگذشت حضور پیوسته اما آرامی در عرصه تلاش برای دستیابی به آزادی بیان و تحقق اساسنامه کانون نویسندگان ایران داشت. سپانلو خاطراتش از نخستین فصل کانون نویسندگان ایران را در شماره چهار نشریه کلک منتشر کرده است. بعد از انقلاب نیز هرگز پیوند سپانلو با کانون نویسندگان ایران قطع نشد.

«شاعران آزادی» ششمین عنوان از مجموعه «آنتولوژی» شعر است که نشر بوتیمار چاپ می‌کند.

این کتاب در ۹۴۰ صفحه و با شمارگان فقط هزار نسخه و به قیمت ۴۹۰ هزار ریال منتشر شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.