ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیروزی برنی سندرز در سه ایالت آمریکا

سندرز چپ‌گرا پس از پیروزی در ایالت واشنگتن اظهار امیدواری کرد که در ایالت‌های «پیشرو» نتایج بهتری کسب خواهد کرد.

در ادامه رقابت‌های مقدماتی نامزدهای حزب دموکرات آمریکا، برنی سندرز در دو ایالت واشنگتن و آلاسکا در شمال غربی آمریکا و ایالت هاوایی در مقابل هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی خود، به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود پیروزی سندرز در رقابت پیش‌انتخاباتی شنبه ۲۶ مارس / هفتم فروردین در این دو ایالت، هیلاری کلینتون در مجموع همچنان پیشتاز است.

هیلاری کلینتون در مجموع تاکنون هزار و ۲۳۴ امتیاز در هیأت‌های انتخاباتی کسب کرده است. در حالی که سندرز با وجود پیروزی‌های اخیر تنها ۹۵۶ امتیاز به دست آورده است.

با احتساب رأی هیأت‌های ویژه حزب دموکرات،  امتیاز کلینتون به هزار و ۷۰۳ و امتیاز سندرز به ۹۸۵ رسیده است. هر یک از رقبای حزب دموکرات برای پیروزی در انتخابات درون حزبی باید دست‌کم دو هزار و ۳۸۳ امتیاز کسب کنند.

ایالت واشنگتن، از ایالاتی است که به طور سنتی در دست دموکرات‌ها است و جنبش‌های چپ در آن پایگاه اجتماعی وسیعی دارد.

سندرز چپ‌گرا پس از پیروزی در این ایالت، با اشاره به این که پیروزی در ایالت‌های جنوبی که «بسیار محافظه‌کار» هستند دشوار بود، اظهار امیدواری کرد که در ایالت‌های «پیشرو» نتایج بهتری کسب خواهد کرد.

هیلاری کلینتون برای پیروزی در این ایالت تنها یک روز کمپین برگزار کرد و بیشتر زمان خود را در تعطیلات عید پاک با خانواده خود گذراند.

سندرز برای آن که بتواند به عنوان نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا انتخاب شود باید بیش از ۵۷ درصد امتیاز هیأت‌های باقی مانده را از آن خود کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر / ۱۸ آبان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: در رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا چه خبر است؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.