ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

•شعر زمانه

یوسف صدیق: «بوی چشمانت»

نویسنده «بوی چشمانت» می‌گوید: این کتاب پژواک صدایی در من بود که گفت: حدیث عشق بیان کن به هر زبان که تو دانی. این مجموعه شعر را می‌توانید در کتابخانه زمانه بخوانید.

یوسف صدیق با تخلص «گیلراد» از شاعران باسابقه ایران است. او از سال‌های دهه ۱۳۶۰ تاکنون همواره اشعاری سپید با مضامین اجتماعی و عاشقانه سروده است.

یوسف صدیق (گیلراد)

شعر یوسف صدیق به دور از هیاهوی محافل ادبی، در خلوت و در سکوت او با خودش و در تأمل در مفهوم عشق و انسانیت و زیبایی و تاریخ و تنهایی اتفاق می‌افتد.

یوسف صدیق مدتی در ایران و سپس در آلمان در یک رشته فنی تحصیل کرد و پس از به پایان رساندن تحصیلاتش به آمریکای شمالی مهاجرت کرد.

شعر یوسف صدیق نه تنها از زبانی قوام‌یافته برخوردار است، بلکه احساسات نیکی را هم بیان می‌کند و طنینی دیگر دارد که این روز‌ها در شعر ساده‌انگار و فردگرای معاصر که می‌خواهد «خوش‌خوان» و پرمخاطب باشد کمتر شنیده می‌شود. چند سروده برای «کودکان کار و خیابان» و همچنین پاره‌ای از مجموعه «بوی چشمانت» پیش از این در زمانه منتشر شده بود.

اکنون مجموعه «بوی چشمانت» برای نخستین بار در کتابخانه زمانه به شکل کتاب الکترونیکی (در قطع پی دی اف) منتشر می‌شود.

صدیق درباره این مجموعه می‌گوید:

به گمان من، عشق یک نشانه است. همانگونه که بهار پس از خواب زمستانی و یا دود از آتشفشانی خاموش. بهار، از هستی دوباره سخن می‌گوید؛ دود از انفجار ناگهانی آتش. عشق اما، حقیقتی روشن در سکوت و تاریکی‌ست. حقیقتی که نشان می‌دهد: انسانیت نخواهد مرد. من به شعر عاشقانه از این چشم‌انداز می‌نگرم. «بوی چشمانت» انگار پژواک صدایی در من بود که گفت: حدیث عشق بیان کن به هر زبان که تو دانی. حالا این زبان به چه میزان شاعرانه بوده باشد؛ برمی‌گردد به خوانش شعرشناسان.

او در یکی از اشعار کتابی که در پیش روی شما قرار دارد، همین معنا را به این شکل بیان می‌کند:

آیا من سازگاری را
ساده‌نویسی کرده‌ام؟
یا حقیقت همه این است:
بی مرزی، بی مرزی، بی مرزی.

«بانگ خاکستر»، «در سایه‌سار الفبا»، «ریاضیات ترنم» و «دریا» از دیگر مجموعه‌هایی‌ست که یوسف صدیق آماده کرده است برای انتشار.

دانلود مجموعه شعر «بوی چشمانت»، یوسف صدیق (گیلراد) 

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Art

    متاسفانه مجموعه شعر «بوی چشمانت» یوسف صدیق گیلراد را نمیتونم دانلود کرد !

  • farshad

    با سلام لینک دانلود خراب است --------------- زمانه: کنترل کردیم، اشکالی ندارد. با یک مروزگر دیگر تلاش کنید. یا با کلیک راست، گزینه ذخیره را انتخاب کنید.