ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«یک میلیون و ۳۰۰ هزار بی‌سواد مطلق در ایران وجود دارد»

علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که در ایران حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بی‌سواد مطلق باقی مانده است.

علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که در ایران حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بی‌سواد مطلق باقی مانده است.

علی باقرزاده روز دوشنبه ۹ فروردین در گفت‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ضمن ارائه این آمار افزود هنوز ۵۰۰ هزار نفر پالایش نشدند و از بین این‌ها ممکن است افرادی آموزش‌ناپذیر باشند و یا فوت کرده باشند و یا به خارج از کشور رفته باشند.

به‌گفته رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به حداقل رساندن بی‌سوادی در ایران برنامه‌ای سه ساله می‌خواهد به‌شرط آن‌که بازگشت به بی‌سوادی وجود نداشته باشد.

باقرزاده گفت: «در استان‌های اصفهان، مازندران، تهران و سمنان درصد باسوادی بالاست و ظرف دو یا سه سال این برنامه را اجرایی خواهند کرد اما در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کردستان حداقل پنج سال زمان می‌برد.»

او با بیان این‌که در سال ۱۳۹۴، ۵۲۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند، ایلام، اردبیل، گلستان و فارس را استان‌هایی دانست که بالاترین عملکرد را در زمینه سوادآموزی داشتند. در این سال سیستان و بلوچستان ۵۳ هزار نفر، خوزستان ۵۰ هزار نفر و تهران ۱۳ هزار نفر را تحت پوشش سوادآموزی قرار دادند.

براساس گزارش مرکز آمار جمهوری اسلامی ایران، سیستان و بلوچستان دارای بیشترین جمعیت بی‌سواد است. حدود ۴۰ درصد از جمعیت زیر ۵۰ سال این استان بی‌سواد و یا کم‌سواد هستند.

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در آذرماه سال ۱۳۹۴ گفته بود: «بیش از ۱۰۰ هزار کودک در استان سیستان و بلوچستان از تحصیل بازمانده‌اند». او فقر خانواده‌ها را عامل عدم تحصیل ۲۱ درصد این کودکان دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.