ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«قاچاق کالا و ویژه‌خواری برخی نهادها، مانع تحقق اقتصاد مقاومتی در ایران»

مجدی فراهانی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان می‌گوید «قاچاق کالا و ویژه‌خواری» برخی نهادها، «مانع» تحقق اقتصاد مقاومتی در ایران است.

مجدی فراهانی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان می‌گوید «قاچاق کالا و ویژه‌خواری» برخی نهادها، «مانع» تحقق اقتصاد مقاومتی در ایران است.

فراهانی، امروز سه‌شنبه ۱۰ فروردین به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، «حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت و اداره کشور با مالیات» است اما بیش از ۴۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار بنیادها و نهادهایی است که یک ریال هم مالیات پرداخت نمی‌کنند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان این نهادها را متهم کرد که از طریق ویژه‌خواری‌ها، نه تنها «سهم خود را در توسعه کشور نمی‌پردازند» بلکه به دلیل «رانت‌هایی» که در اختیار دارند پروژه‌های ملی را در «رقابتی نابرابر و غیرمنصفانه» از آن خود می‌کنند که خود «عاملی برای تضعیف و نابودی بخش خصوصی اقتصاد کشور» است.

این فعال سیاسی از این نهادها نامی نبرده اما سپاه پاسداران از جمله نهادهایی است که اجرای بسیاری از پروژه‌های بزرگ عمرانی و نفتی و گازی را در اختیار گرفته است. سپاه همچنین متهم است که در قاچاق کالا نیز دست دارد.

از سوی دیگر بنیادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی از جمله بنیادهای بزرگ اقتصادی هستند که مالیات پرداخت نمی‌کنند.

به‌گفته فراهانی، «شفافیت اقتصادی این بنیادها و نهادها» که نزدیک به نیمی از اقتصاد کشور را در اختیار دارند و تلاش برای قانونمند کردن آن‌ها و پرداخت مالیات مثل همه شهروندان، «می‌تواند در قدرتمند کردن اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار باشد.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در پیام نوروزی خود به مردم ایران، سال ۹۵ را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری کرد و گفت: «با اقتصاد مقاومتی می‌شود در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد».

اقتصاد مقاومتی، از سیاست‌هایی است که مقامات ایران آن را راه حل گذار از رکود اقتصادی و تحریم‌ها می‌دانند. اولین بار، علی خامنه‌ای این اصطلاح را در سال ۱۳۸۹ به کار برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    یکی بگوید این اقتصاد مقاومتی چیست ؟!

  • شهروند درجه سه

    آدرس را عوضی ندهید............... آن نهادها و بنیاد ها و سپاه زیر امر عمه من هستندکه نمی گذارند دستور ولی امر مسلمین جهان آیت اله سید علی اف برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی اجرا شود! ولی امر هم بی نوا از دست ایشان چه کند؟ قدرتی ندارد !