ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمی بهار؛ شهرنوش پارسی‌پور – ۱۳۰

شهرنوش پارسی‌پور - دکتر الهیار فرامرزى که از کشتن کریم راننده تاکسى و معشوق همسرش به شدت احساس اندوه مى‌کند به سر گور او در مسگر آباد مى‌رود و در آنجا با خواهر کریم آشنا مى‌شود.

رمان «کمی بهار» در سال ۱۳۱۲ آغاز می‌شود؛ دو سال پیش از کشف حجاب. اردکان در این رمان صحنه‌ای‌ است که در آن و در قالب یک «ساگای خانوادگی» تاریخ ایران رقم می‌خورد.

خانم پارسی‌پور در این رمان می‌خواهد نشان بدهد که چگونه تحولات زن ایرانی در طول تاریخ، منجر به تحول مردان نیز می‌شود. «کمی بهار» همانطور که به‌تدریج نوشته می‌شود، در «رادیو زمانه» هم به شکل کتاب گویا در اختیار خوانندگان و شنوندگان قرار می‌گیرد.

شماره ۱۳۰ از این مجموعه را می‌توانید بشنوید. خلاصه این بخش چنین است:

دکتر الهیار فرامرزى که از کشتن کریم راننده تاکسى و معشوق همسرش به شدت احساس اندوه مى‌کند به سر گور او در مسگر آباد مى‌رود و در آنجا با خواهر کریم آشنا مى‌شود. به او مبلغى پول مى‌دهد و باعث مى‌شود تا زن با این امکان مالى پدر مسلولش را به مطب او بیاورد. دکتر تصمیم مى‌گیرد اکرم خواهر کریم را به عنوان مستخدم به خانه خود ببرد و به برادر او نیز کارى در مطبش بدهد. بدین ترتیب او کوشش دارد از اندوه کشتن کریم رهایى یابد، در این حال علاقمند است ببیند اکرم چه احساسى نسبت به اردشیر پسر کریم پیدا مى‌‌کند و...

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.