ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«افزایش ۸ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه»

‌ حمید قاسمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌شرقی می‌گوید شرایط دریاچه ارومیه رو به بهبود است و وضعیت آبی آن تثبیت شده است.

‌ حمید قاسمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌شرقی می‌گوید شرایط دریاچه ارومیه رو به بهبود است و وضعیت آبی آن تثبیت شده است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حمید قاسمی در بازدید از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه گفت تراز سطح آب این دریاچه در دهم فروردین جاری ۱۲۷۰.۷۵ بوده که در زمان مشابه سال گذشته ۱۲۷۰.۶۷ بوده ‌است که این نشانگر افزایش ارتفاع آن حدود هشت سانتی‌متر نسبت به زمان مشابه سال قبل و ۶۷ سانتی‌متر نسبت به اول سال آبی است.

به‌گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌شرقی این وضعیت در حالی پیش آمده است که ‌میزان بارش سال جاری حدود هشت درصد کمتر از سال گذشته بود.

میزان بارش حوضه دریاچه ارومیه از اول سال آبی جاری ۲۱۸ میلی‌متر بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل که ۲۳۷ میلی‌متر بود، هشت درصد کاهش یافته است.

حمید قاسمی وضعیت کنونی دریاچه ارومیه را ناشی از اقدامات حمایتی و فعالیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه همچون اصلاح مسیر رودخانه‌های منتهی به دریاچه و آزادسازی بخشی از آب‌های پشت سدها دانست.

به‌تازگی نیز تصاویری از حضور فلامینگوها در دریاچه ارومیه منتشر شده بود که اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان محیط زیست این خبر را تأیید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌شرقی نیز در این‌باره گفت شرایط اقلیمی مناسب در دوسال اخیر موجب شده است که تعداد بیشتری از پرندگان از جمله گونه فلامینگو در کلنی‌های بزرگ در مصب رودخانه‌ها و تالاب‌های اقماری به‌ویژه تالاب قره قشلاق، مصب زرینه‌رود و سواحل غربی حضور داشته‌ باشند‌.

به‌گفته او مصب رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه از بالاترین تنوع و تراکم پرندگان برخوردار بوده است و انواع پلیکان‌ها، فلامینگوها، قو، درنا، انواع اردک‌ها، انواع غازها ،انواع کاکایی‌ها و پرستوهای دریایی و ... در فصول مختلف به‌صورت بومی یا مهاجر در این زیستگاه حضور داشته‌اند که گونه پرنده فلامینگو به‌عنوان نماد دریاچه ارومیه از لحاظ جمعیت نسبت به سایر پرندگان چشمگیرتر بوده است.

پیش از وقوع بحران آبی حوضه دریاچه ارومیه، جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار قطعه پرنده در این حوضه دیده می‌شدند، اما به‌دلیل شرایط نامناسب سال‌های اخیر از جمعیت انواع پرندگان از جمله فلامینگو کاسته شد و به حدود پنج هزار قطعه رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.