ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت سازمان ملل با بازگرداندن فوری پناهجویان به ترکیه

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید تنها در صورت تدابیر حفاظتی بهتر و امنیت حقوقی پناهجویان می‌توان آن‌ها را از یونان به ترکیه بازگرداند.

در آستانه بازگرداندن نخستین گروه از پناهجویان به ترکیه، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خواهان توقف اجرای فوری این طرح شد. این نهاد سازمان ملل گفته است تنها زمانی توافق ترکیه و اروپا باید به اجرا گذاشته شود که شرایط موجود بهتر شود.

ملیسا فلمینگ: باید اطمینان یافت که در مورد پناهجویان به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته می‌شود.

به‌گزارش رویترز، ملیسا فلمینگ، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز جمعه یکم آوریل / ۱۳ فروردین در ژنو گفت تنها در صورت تدابیر حفاظتی بهتر و امنیت حقوقی پناهجویان می‌توان آن‌ها را از یونان به ترکیه بازگرداند.

او افزود در یونان و ترکیه، شکاف قابل توجهی در تأمین نیازهای پناهجویان وجود دارد.

به‌گفته ملیسا فلمینگ باید اطمینان یافت که در این زمینه به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته می‌شود و در کنوانسیون ژنو بازگرداندن پناهجویان به مناطقی که در آن‌ها حقوق بشر نقض می‌شود، ممنوع اعلام شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان این نگرانی که ترکیه پناهجویان را به افغانستان، ایران و یا عراق بازگرداند تکرار کرد.

سازمان عفو بین‌الملل ترکیه را متهم کرده است که به‌شکل غیرقانونی پناهجویان را به سوریه بازمی‌گرداند.

بر اساس تحقیقاتی که سازمان عفو بین‌الملل انجام داده است، ترکیه از میانه‌های ماه ژانویه سال جاری میلادی، هر روز نزدیک به ۱۰۰ پناهجوی سوری را به زور به سوریه بازگردانده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفته است که در حال حاضر ۵۱ هزار پناهجو در یونان در انتظار تغییر شرایط به‌سر می‌برند. حدود پنج‌هزار نفر از آن‌ها در جزایر یونان می‌مانند و روزانه ۳۰۰ نفر به آن‌ها افزوده می‌شوند.

وضعیت در میان پناهجویان متشنج است. شب گذشته (پنج‌شنبه) در جزیره خیوس یونان درگیری‌هایی رخ داد. سه پناهجو به شدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند. حتی بخشی از اردوگاه ویال، آسیب دید، از جمله درمانگاه آن. پلیس برای پراکنده کردن اعتراضات پناهجویان نارنجک بی‌حس کننده شلیک کرد.

به‌گفته فعالان امدادگر پناهجویان از شامگاه پنج‌شنبه در اعتراض به توقیف‌شان در اردوگاه دست به تظاهرات زدند و شب این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

خیوس یکی از پنج نقطه‌ای در یونان است که پناهجویان تا زمان بازگرداندن‌شان به ترکیه ثبت می‌شوند.

در اعتراض به توقیف پناهجویان، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و دیگر سازمان‌های امدادرسان همکاری خود با مقامات یونان را محدود کردند.

ملیسا فلمینگ می‌گوید در اردوگاه‌ها خطر تکرار چنین وقایعی همچنان وجود دارد.

بر اساس توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه پناهجویانی که از طریق دریا از ترکیه به یونان وارد شوند به ترکیه بازگردانده خواهند شد. اتحادیه اروپا نیز متعهد شده است که به همان تعداد، پناهجویان سوری را که مدت‌هاست در ترکیه به‌سر می‌برند بپذیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.