ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایش آثار فیلمسازان شناخته‌شده در جشنواره فیلم سبز

در پنجمین دوره جشنواره فیلم سبز با موضوع بحران آب، آثاری از داریوش مهرجویی، کمال تبریزی، خسرو معصومی، ابوالفضل جلیلی، علیرضا امینی و خسرو سینایی به نمایش گذاشته می‌شود.

در پنجمین دوره جشنواره فیلم سبز آثاری از داریوش مهرجویی، کمال تبریزی، خسرو معصومی، ابوالفضل جلیلی، علیرضا امینی و خسرو سینایی به نمایش گذاشته می‌شود.

فرهاد توحیدی، دبیر پنجمین جشنواره فیلم سبز

دبیرخانه جشنواره فیلم سبز اعلام کرده که تاکنون فیلم‌های «نارنجی‌پوش»، «طعم شیرین خیال»، «رسم عاشق‌کشی»، «جایی در دور دست»، «باد در علفزار می‌پیچد»، «وارونگی»، «مروارید»، «انتهای زمین»، «ماه در جنگل»، «دامنه‌های سفید»، «جزیره رنگین»، «خمره»، «مرد کوچک» و «بچه‌های نفت» و «عشق وحشی» از کارگردانان مطرح ایران را در کنار آثاری از سینماگران کمتر شناخته شده برای نمایش در بخش‌های مختلف پنجمین دوره جشنواره فیلم سبز برگزیده است.

پوستر پنجمین جشنواره فیلم سبز

این آثار در سال‌های گذشته ساخته شده و به نمایش درآمده‌اند و گاهی هم حاشیه‌هایی ایجاد کرده‌اند. برای مثال کمال تبریزی از سانسور برخی از نماهای فیلم «طعم شیرین خیال» انتقاد کرده بود.

برخی از فیلم‌های برگزیده به موضوعات زیست‌محیطی با یک سویه تعلیمی می‌پردازند. برای مثال «رسم عاشق‌کشی» داستان زندگی مردی‌ را روایت می‌کند که هنگام قطع درختان دستگیر می‌شود. برخی دیگر از فیلم‌ها مستقیماً به موضوعات محیط زیستی ربطی ندارند. «باد در علفزار می‌پیچد» داستان دختری‌ست به نام شوکا که از روی فقر با پسری عقب‌مانده ازدواج می‌کند.

جشنواره فیلم سبز با سه هدف «فرهنگ‌سازی و ارتقاء آگاهی مردم و مسئولین در حوزه حفظ و توسعه محیط زیست»، «ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محیط زیست» و همچنین «ترویج و ارتقاء سطح کیفی محصولات فرهنگی هنری و سینمایی در حوزه محیط زیست» هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

این جشنواره در دوران ریاست جمهوری محمودی احمدی‌نژاد در محاق افتاد، اما به ابتکار سازمان حفاظت از محیط زیست در سال ۱۳۹۳ احیا شد.

فرهاد توحیدی، فیلم‌نامه‌نویس و رییس پیشین هیأت مدیره خانه سینما، دبیر پنجمین دوره این جشنواره است و مهناز مظاهری، معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست نیز سیاست‌‌های آن را تدوین می‌کند.

به گفته فرهاد توحیدی به دلیل به خطر افتادن تالاب‌ها و دریاچه‌ها در ایران، تم اصلی پنجمین جشنواره فیلم سبز آب و مدیریت بحران آب در ایران است.

پنجمین دوره جشنواره فیلم سبز ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فریده

    پنداری آن سرزمین حتی یک زن فیلمساز هم ندارد.! عجبا