ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موشک‌پرانی سپاه و چشم‌انداز برجام

ایرج ادیب‌زاده - مخالفان دولت در مورد برجام و اجرای آن همچنان به جنگ روانی ادامه می‌دهند. آیا موشک‌پرانی سپاه پاسداران که مورد پشتیبانی رهبر نیز قرار گرفت جزیی از این جنگ روانی است؟

جک لو وزیر خزانه‌‌داری آمریکا از  ادامه تحریم‌های ایران می‌گوید ولی در مورد تشدید آن هشدار می‌دهد: «تشدید مجازات های مالی جدید علیه ایران نقش آمریکا و دلار را در بازارهای جهانی تضعیف می‌کند» این گفته‌ها بیش از آن که ناشی از اتخاذ سیاست چدید دولت اوباما باشد؛ نشان دهنده ادامه در گیری‌ها بین دولت و جمهوری‌خواهان در مورد کاهش تحریم‌های ایران است.

خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز۱۱ فروردین گفت: «مجازات‌های ایران فقط روی کاغذ نقض شده است.» در این حال جمهوری خواهان کنگره نگرانی خود را از احتمال دسترسی ایران به بازار مالی آمریکا و دلار ابراز داشته‌اند. قانون منع معاملات دلاری با ایران که از سال ۲۰۰۸ برقرار شده ؛ همچنان ادامه دارد .از میان نرفتن این مانع نه تنها تاکنون واردات کالا از سوی ایران را با مشکلات بانکی گذشته دست به گریبان نگهداشته، بلکه در رابطه با افزایش سریع‌تر صادرات نفت خام ایران نیز تأثیر منفی خود را حفظ کرده است. وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد ادامه تحریم‌های ایران می‌گوید: «اعمال تحریم های ایران در ارتباط با حمایت از تروریسم ؛ برنامه موشکی و نقض حقوق بشر ادامه خواهد یافت.»

در ایران مخالفان دولت در مورد برجام و اجرای آن همچنان به جنگ روانی ادامه می‌دهند. آیا موشک‌پرانی سپاه پاسداران که مورد پشتیبانی رهبر نیز قرار گرفت جزیی از این جنگ روانی است؟

باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده روز شنبه در واکنش به فعالیت‌های موشکی ایران خطاب به مسئولان حمهوری اسلامی گفت: «اقتصاد امنیت می‌خواهد؛ نه آزمایش موشک و ارسال سلاح به حزب‌الله.» اوباما گفت: «درهای اقتصاد جهان به روی ایران باز است اما ایران باید نشان دهد که می‌خواهد از این فرصت استفاده کند یا خیر؟ در هفته های اخیرایران آزمایش موشکی داشت؛ این کارها باعث نگرانی اقتصاد می‌شود. آیا ایران می‌خواهد این پیام را بدهد؟»

رادیو زمانه درباره سیاست‌های دولت اوباما در مورد «برجام» و ادامه مجازات‌های ایران پرسش‌هایی را با رضا تقی‌زاده تحلیلگر سیاسی مسایل ایران و حسن منصور اقتصاددان در میان می‌گذارد:

• گفته‌های وزیر خزانه داری آمریکا در مورد ادامه تحریم‌ها را می‌توان نشانه عدم تغییر سیاست‌های دولت اوباما در جهت کاهش فشار های اقتصادی علیه تهران و اجرای برجام دانست؟

• قانون منع معاملات دلاری با ایران که همچنان ادامه دارد چقدر بر واردات کالا از سوی ایران و نیز صادرات نفت ایران تاثیر دارد؟

• موشک پرانی سپاه پاسداران تا چه اندازه برای اجرای «برجام» خطرناک است؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.