ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پناهجویان همچنان وارد یونان می‌شوند

بر اساس توافق اتحادیه اروپا و ترکیه پناهجویان از یونان به ترکیه بازگردانده می‌شوند، با این حال همچنان پناهجویانی هستند که وارد یونان می‌شوند.

بر اساس توافق اتحادیه اروپا و ترکیه پناهجویان از یونان به ترکیه بازگردانده می‌شوند، با این حال همچنان پناهجویانی هستند که وارد یونان می‌شوند.

در حالی‌که امروز دوشنبه ۴ آوریل / ۱۶ فروردین نخستین گروه از پناهجویان با کشتی از یونان به ترکیه بازگردانده شدند، در ۲۴ ساعت اخیر ۳۴۰ پناهجو از ترکیه وارد جزایر یونان شده‌اند.

مقامات یونانی گفته‌اند در روزهای اخیر نیز صدها پناهجوی دیگر به یونان آمده‌اند.

بازگرداندن پناهجویان بخشی از توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه است. بر اساس این توافقنامه ترکیه پناهجویان را از یونان بازمی‌گرداند و اروپا به همان تعداد پناهجویان سوری را از ترکیه به اروپا منتقل می‌کند. حد نهایی تعداد پناهجویان مبادله‌شده ۷۲ هزار نفر خواهد بود.

روز دوشنبه همچنین دو هواپیما از ترکیه ۳۲ پناهجوی سوری را در چارچوب توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه به شهر هانوفر آلمان آوردند. این پناهجویان برای ثبت نام به اردوگاهی در نزدیکی شهر گوتینگن منتقل شدند.

مدافعان حقوق بشر از شرایط موجود پناهجویان انتقاد کرده‌اند. گروه «پرو آزول» (Pro Asyl) در آلمان که از حقوق پناهجویان حمایت می‌کند گفته است در یونان هیچ قانونی در رابطه با پناهجویان حاکم نیست و ترکیه نیز کشور مطمئنی برای آن‌ها نیست.

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل نیز گفته بود ترکیه پناهجویان را به سرزمین‌های پرخطرشان باز می‌گرداند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.