ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس مرکز آمار: یک میلیون تحصیل‌‌کرده دانشگاهی بیکارند

عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ۱۸.۵ درصد اعلام کرد.

عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ۱۸.۵ درصد اعلام کرد.

عادل آذر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن اعلام این خبر گفت: «حدود یک‌میلیون نفر از تحصیل‌کرده‌های فوق‌ دیپلم به بالا بیکارند.»

روز چهارشنبه ۱۸ فروردین مرکز آمار جمهوری اسلامی میانگین نرخ بیکاری سال ۱۳۹۴ را ۱۱ درصد اعلام کرد. میانگین نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۳ معادل ۱۰.۶ درصد بود که نشان می‌دهد میزان بیکاری سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل از آن رشد ۰.۴ درصدی داشته است.

رئیس مرکز آمار ایران در گفت‌وگوی تلویزیونی آمار ۱۱ درصدی بیکاری را صحیح دانست و افزود: «این آمار بر اساس روش علمی و بدون هیچ تعصب است و مأموران حرفه‌ای آن را تهیه کرده‌اند.»

به‌گفته او مبنای ارائه نرخ بیکاری، یک ساعت کار و یا ۸ ساعت کار است که آمار فعلی نرخ بیکاری بر مبنای هر دو،‌ اعلام شده است.

عادل آذر مبنای آمارگیری را‌ «خوداظهاری» عنوان کرد و گفت: «به همین علت برخی اوقات بیکاری پنهان هم ممکن است وجود داشته باشد.»

آمارهای مرکز آمار ایران از نرخ بیکاری آمار رسمی محسوب می‌شود. از آن‌جا که مراکز مستقل آمارگیری در ایران اجازه فعالیت ندارند نمی‌توان داده‌های مرکز آمار را واقعی قلمداد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.