ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای نگهبان همچنان مینو خالقی را فاقد صلاحیت می‌داند

سخنگوی وزارت کشور می‌گوید در روزهای اخیر در شورای نگهبان درباره ردصلاحیت مینو خالقی دو بار صحبت شده اما این شورا همچنان بر نظر خود باقی است. او گفت از این پس این مسأله به شورای نگهبان مربوط است.

حسین‌علی امیری، قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت در تماس با شورای نگهبان درباره انتخابات اصفهان و ردصلاحیت مینو خالقی، این شورا همچنان بر نظر خود در مورد حذف خالقی تأکید کرده است.

مینو خالقی، نماینده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس حوزه اصفهان نفر سوم شده بود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین‌علی امیری، امروز جمعه ۲۰ فروردین گفت هفته گذشته او و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان دیدار و درباره مسائل انتخابات اصفهان گفت‌وگو کردند.

او افزود دو روز پیش نیز بار دیگر موضوع ردصلاحیت مینو خالقی در شورای نگهبان مطرح شده و این شورا به تصمیم قبلی خود تأکید کرد.

به‌گفته حسین‌علی امیری نظر حقوقی وزارت کشور با نظر شورای نگهبان در این‌باره متفاوت است.

ستاد انتخابات کشور پس از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه شماره ۱۰۰ خود نتایج قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان را اعلام کرد که بر اساس آن مینو خالقی، نمایسنده اصلاح‌طلبان با ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رأی نفر سوم بود اما بر اساس برخی از گزارش‌های غیررسمی، به بهانه «عدم رعایت شئونات اسلامی در سفرهای خارج از کشور» از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه افزود: «از این لحظه به بعد کلیه مسائل مربوط به منتخب سوم اصفهان با شورای نگهبان است.»

حسین‌علی امیری درباره انتخاب نفر جایگزین در صورت حذف مینو خالقی گفت نفر بعدی که  ۲۵ درصد آراء را کسب کرده باشد، از نظر وزارت کشور منتخب است.

مینو خالقی، متولد ۱۳۶۴ است. او مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق ارتباطات را دارد و دانشجوی دکترای رشته حقوق عمومی است. خالقی در زمینه محیط زیست نیز فعالیت‌هایی داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    کاملا مشخص است که خانم خالقی آدم صالحی نیست. اصولاً کسی که نامزد نمایندگی پستهای جمهوری اسلامی می شود این ناشایستگی و بی صلاحیتی ملی ، سیاسی و اخلاقی را در خود دیده که پا جلو می گذارد. اینکه شورای نگهبان در چه زمانی صلاحیت آنها را تایید یا رد کند مهم نیست. خانم خالقی تمام خصوصیات ضد انسانی مورد عنایت سیستم را داشته، فقط رقبا یک عکس را برایش علم کردند تا طحفه دیگری وارد آن دلالخانه بزرگ بشود. همان حجاب مسخره ای که در بر کرده نشان از عقب ماندگی شدید فرهنگی و هویتی اوست.

  • بابک

    شورای نگهبان مینو خالقی را فاقد صلاحیت تمی‌داند، شورای نگهبان وی را بدون صلاحیت می خواند ! خودشان خوب میدانند که خودشان صلاحیت ندارند نه امثال مینو