ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: شمار جنگجویان داعش در لیبی دو برابر شده است

دیوید رودریگرز، فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا می‌گوید در یک سال گذشته شمار نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) در لیبی دو برابر شده است.

دیوید رودریگرز، فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا می‌گوید در یک سال گذشته شمار نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) در لیبی دو برابر شده است.

جنگجویان اسلامگرا با پرچم داعش در لیبی

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید رودریگرز در واشنگتن گفت در حال حاضر بین چهار تا شش هزار داعشی در لیبی فعال هستند و این تعداد دو برابرِ شمار آن‌ها در ۱۲ تا ۱۸ ماه پیش است.

به‌گفته فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا، با این حال داعش موفق نشده است که در این مدت بخش‌هایی از لیبی را تصرف کند.

رودریگرز شرایط لیبی را کاملاً متفاوت دانست و گفت در این کشور داعش به‌ندرت افراد محلی را جذب کرده است که کشور را خوب می‌شناسند.

پس از سرنگونی و قتل معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی در سال ۲۰۱۱ تاکنون بر این کشور هرج‌ومرج حاکم بوده است و گروه‌های مسلح در نقاط مختلف قدرت را در دست داشتند. این گروه‌ها‌ تلاش کرده‌اند تا در شهرهای بنغازی و درنه گروه داعش کوچک بماند.

پس از سرنگونی قذافی همچنین دو دولت تا پیش از تشکیل دولت وحدت ملی بر لیبی حاکم بود. یک دولت به شبه‌نظامیان گروه «فجر لیبی» نزدیک و در طرابلس مستقر بود و دیگری از حمایت جامعه جهانی برخوردار بود و مقر آن در شرق لیبی و در طُبروق قرار داشت. این وضعیت موجب تقویت حضور داعش در این کشور شده است.

روز چهارشنبه ۶ آوریل / ۱۸ فروردین، حکومت تحت کنترل اسلامگرایان در طرابلس قدرت را به دولت وحدت ملی واگذار کرد که با حمایت سازمان ملل به‌منظور پایان بخشیدن به بی‌ثباتی در این کشور تشکیل شده است.

با تشکیل دولت وحدت ملی جنگ داخلی پنج ساله در لیبی نیز پایان می‌گیرد.

فائز سراج، نخست‌وزیر جدید لیبی اعلام کرده است که در این کشور آتش‌بس و آشتی ملی حاکم خواهد شد، آوارگان به خانه‌های خود باز خواهند گشت و مبارزه با داعش پی گرفته خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.