ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم الهدی: نابه‌کارترین دخالت دشمن در انتخابات با شبکه‌های اجتماعی بود

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری در نماز جمعه مشهد به شبکه‌های اجتماعی تاخت و از مسئولان خواست تا این شبکه‌ها را کنترل کرده و شبکه‌های بومی راه‌اندازی کنند.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری در نماز جمعه مشهد به شبکه‌های اجتماعی تاخت و از مسئولان خواست تا این شبکه‌ها را کنترل کرده و شبکه‌های بومی راه‌اندازی کنند.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری

علم‌الهدی فضای مجازی را «جاده حمله دشمن» دانست و گفت: «در موضوع انتخابات این کانال‌های شبکه‌های اجتماعی چه افتراها و دروغ‌هایی به‌وجود آوردند و افراد را تحریک کردند و نابه‌کارترین دخالت دشمن در انتخابات کشور از این راه صورت گرفت.»

در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نهمین دوره مجلس خبرگان که همزمان در روز هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد طرفداران نامزدهای انتخاباتی، به‌ویژه طرفداران اصلاح‌طلبان، به‌شکل گسترده‌ای با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تشکیل کانال و گروه‌های مختلف اقدام به معرفی کاندیداهای مورد نظر خود کردند. آن‌ها توانستند موفقیت‌هایی کسب کنند، از جمله در حوزه تهران بیشترین نمایندگان اصولگرایان نتوانستند به مجلس شورا و خبرگان راه یابند.

احمد علم‌الهدی گفت: «طبق اذعانِ مدیران، شبکه تلگرام ۲۲ میلیون ایرانی را جذب کرده است، نرم‌افزاری که مدیریت و اجرای آن در دست دشمن است، در این نرم‌افزار کانال‌هایی وجود دارد که بر ضد اسلام و مبانی اسلام فعالیت می‌کنند.»

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی، دی‌ماه سال گذشته از عضویت ۲۲ میلیون کاربر ایرانی در شبکه تلگرام خبر داد که به گفته او از این تعداد، ۱۵ میلیون نفر در این شبکه فعالیت دارند.

در روز ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ نیز کمال هادیانفر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی از سهم ۷۹ درصدی تلگرام در میان شبکه‌های اجتماعی در جریان انتخابات خبر داد.

علم‌الهدی در این‌باره هشدار داد و گفت: «اگر کسی بداند فرزندش دست در دست کسی دارد که می‌خواهد با چاقو به فرزندش حمله کند چه حالی دارد؟ فضای مجازی همین حالت را دارد می‌خواهد دین مردم را بگیرد و نظام اسلامی را ساقط کند.»

این عضو مجلس خبرگان افزود: «بچه‌ای که گوشی در دست گرفته و کانال‌ها را بالا و پایین می‌کند دقیقاً مانند فردی است که یک دستش را به دست یک فرد چاقوکش داده است.»

علم‌الهدی راه حل این مسأله را ایجاد نرم‌افزارهای بومی برای مردم دانست و از دولت خواست تا همزمان با ایجاد این شبکه‌های بومی بر آن‌ها کنترل داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    تاکید مکرر سخنگوهای نظام بر توطئه های دشمن و حواله دادن همه مشکلات و تنشها به این اقدامات تنها در راستای ادعای بسیار "صحیح" آنها در مورد نابالغ و صغیر بودن مردم این کشور است. معنای این تاکید این است که ایرانی ها با تکیه بر آگاهی، اراده و ساختار فرهنگی خود ظرفیت مواجهه با قدرت برای احقاق حقوق ابتدایی خویش ندارند و هر اتفاقی رخ می دهد با تحریک موجودات هوشمندی است که در ورای این مرزها زندگی می کنند. اگر قدری کلاه تعصب را از سر برداریم خواهیم دید حقیقتی تلخ در این ادعا وجود دارد که از سوی افراد جلمبری بیان می شود که در قرن گذشته و در مقابل چشم ناباور دنیا کشوری با ثبات را در زمانی کوتاه در کنترل خود در آوردند و این نه به دست ناتوان ملتی بیسواد و ناآگاه، که به مدد فوت و فن و جادوی همان توطئه گرهای خارجی صورت گرفته است. اینکه ایشان با نرم افزار بومی مشکلی ندارد نیز تاکید مجدد بر کبریت بی خطر بودن شخص شخیص مردم ایران است.