ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دو سرباز در درگیری‌های قره باغ کشته شدند»

به‌رغم آتش‌بسی که از روز سه‌شنبه در قره باغ حاکم شد باز هم از تبادل آتش بین نیروهای ارتش آذربایجان و ارمنستان در این منطقه خبر می‌رسد.

به‌رغم آتش‌بسی که از روز سه‌شنبه در قره باغ حاکم شد باز هم از تبادل آتش بین نیروهای ارتش آذربایجان و ارمنستان در این منطقه خبر می‌رسد.

به‌گفته وزارت دفاع ارمنستان، در درگیری با نیروهای ارتش آذربایجان در منطقه قره باغ، دو سرباز ارمنی کشته شدند.

دو طرف درگیری یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کرده‌اند.

درگیری‌های نظامی آذربایجان و ارمنستان روز شنبه ۲ آوریل / ۱۴ فروردین در قره ‌باغ آغاز شد و تاکنون دست‌کم ۷۷ نفر کشته داشت.

فرماندهان ارتش‌های دو کشور روز سه‌شنبه در مسکو بر سر آتش‌بس به توافق رسیده بودند.

آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۸۸ بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ با یکدیگر وارد جنگ شدند. درگیری اساسی جنگ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و در زمستان سال ۱۹۹۱ آغاز شد؛ جنگی که میانجیگری‌های بین المللی را به دنبال داشت. با بالاگرفتن درگیری، هرکدام از طرفین سعی در پاکسازی قومی مناطق تحت تصرف خود از نژاد دیگر کردند.

در نتیجه جنگ قره باغ بیش از ۳۵ هزار نفر کشته شدند و بیش از ۸۰۰ هزار نفر در نواحی مورد مناقشه، آواره و مجبور به جلای وطن شدند.

در نهایت در دسامبر ۱۹۹۴ میان طرفین تفاهم نامه آتش بس اعلام شد. با تشکیل نخستین شورای عالی قره باغ، روبرت کوچاریان به عنوان رئیس جمهوری خودخوانده قره‌باغ انتخاب شد. با این حال تنش سیاسی میان آذربایجان و ارمنستان بر سر این منطقه همچنان باقی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.