ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی اقدامات دولت احمدی‌نژاد در حوزه مسکن را خطرناک خواند

حسن روحانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن گفت تأمین مسکن در محدوده شهر که امکانات دارد خیلی با مسکن مهر وسط بیابان تفاوت می‌کند. او ورود پول بانک مرکزی به حوزه مسکن را «عامل بزرگ تورم» دانست.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم انتقاد کرد و گفت که استفاده دولت محمود احمدی‌نژاد از پول بانک مرکزی برای ساخت مسکن «انتخاب خطرناکی بود».

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، روحانی شنبه ۲۱ فروردین، در دیدار با اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که ورود پول بانک مرکزی به حوزه مسکن «عامل بزرگ تورم» شد.

رئیس دولت یازدهم گفت: «به تعبیر من پول بانک مركزی صرفاً باید در شرایط اضطرار و آن هم در حد محدود كه از خطر نجات پیدا كنیم، مورد استفاده قرار گیرد».

مسکن مهر در سال ۱۳۸۶ در دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران برای خانه‌دار کردن قشرهای کم‌درآمد مطرح شد و منابع مالی آن به صورت قرض از بانک مرکزی تأمین شد.

روحانی یک سال پس از آغاز دوران ریاست جمهوری خود نیز از طرح مسکن مهر انتقاد کرده و گفته بود بانک مرکزی در زمان دولت محمود احمدی‌نژاد ۴۵ هزار میلیارد پول چاپ کرد و در اختیار بانک مسکن قرار داد تا پروژه مسکن مهر آغاز شود. به گفته روحانی، این پروژه عامل اصلی تورم ۴۰درصدی در ایران بوده است.

مسکن مهر و بدهی به بانک مرکزی

روحانی گفت که دولت یازدهم برای کنترل تورم قصد ندارد که از پول بانک مرکزی در روزهای سخت بهره برداری کند اما «بانک مسكن معضلی پیش پای دولت یازدهم شد».

همچنین رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که چون دولت قبل درباره مسکن به مردم تعهد کرده بود، دولت یازدهم باید آن را به دوش می‌كشید.

به گفته روحانی، تأمین مسکن در محدوده شهر که امکانات دارد خیلی با مسکن مهر وسط بیابان تفاوت می‌کند‎.

رئیس دولت در این باره گفت: «مگر مسكن مهر قرار بود به صورت ساختمان دارای دیوار و سقف باشد؟ نیازمندی‌های طرح مسكن چطور تأمین می‌شود؟ پلیس، بهداشت، آموزش، آب، برق و گاز هیچ‌‌یک از این‌ها در نظر گرفته شده بود؟ پس برای حل مسكن باید راه صحیح را انتخاب كنیم».

دولت‌های نهم و دهم همواره از طرح مسکن مهر به‌عنوان یکی از افتخارات خود یاد می‌کردند اما بعدتر شماری از این واحدهای مسکونی در زمان مقرر آماده نشدند و بر قیمت آن‌ها افزوده شد.

رئیس جمهوری ایران با بیان این که ساخت و ساز مسکن در بسیاری از کشورها به دست بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: «ما در زمینه مسكن در كشور، بخش خصوصی توانمندی كه باری را به دوش بگیرد، زیاد نداریم».

عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی دولت یازدهم چند بار از توقف طرح مسکن مهر سخن گفته است. او در سال ۹۲ گفته بود: «این نوع خانه‌سازی به ظاهر کمک به مردم و به واقع گرفتار کردن مردم و دولت‌های آینده است». او در آذر ۹۳ گفته بود که یک‌سوم بودجه خانوارها در ایران به بخش مسکن اختصاص دارد و بیش از ۵ میلیون خانوار در یک اتاق زندگی می‌کنند.

بسیاری از واحدهای مسکن مهر به متقاضیان آن‌ها تاکنون واگذار نشده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.