ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کروبی به روحانی: حاکمیت مستبد دادگاهم را برگزار کند

مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده از روحانی خواسته طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی از «حاکمیت مستبد» بخواهد دادگاهی علنی برای او برگزار کند تا بگوید نجیب و نانجیب کیست.

مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده از روحانی خواسته طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی از «حاکمیت مستبد» بخواهد دادگاهی علنی برای او برگزار کنند تا بگوید نجیب و نانجیب کیست و چه در بازداشتگاه‌ها بر سر فرزندان کشور آمده است.

مهدی کروبی اعتصاب غذای خشک کرده است

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که از ۲۵ بهمن ۱۳۸۸ در حصر خانگی به سرمی‌برد، نامه‌ای در واکنش به سخنان اخیر خامنه‌ای و خطاب به رئیس جمهوری نوشته است. مهدی کروبی نوشته که از روحانی طلب رفع حصر ندارد و این را در اختیار او نمی‌داند اما درخواست برگزاری دادگاهی را دارد تا ادله‌‌اش را در باره «تقلب انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ و مهندسی انتخابات ۸۸ و آنچه بر فرزندان این کشور در بازداشتگاه‌های قانونی و غیرقانونی گذشت» بازگو کند.

کروبی گفته که خروجی این دادگاه روشن خواهد کرد که «برگشته از انقلاب و نانجیب و ادامه دهنده راه انقلاب و نجیب، کدامیک از طرفین دعوا و نزاع انتخابات ۸۸ هستند.»

این اشاره، واکنشی است به حرف‌هایی که رهبر ایران پس از اعلام نتایج انتخابات هفتم اسفند و در ملاقات با اعضای خبرگان چهارم بیان کرد. خامنه‌ای در این دیدار، از جا ماندن یزدی و مصباح از خبرگان پنجم ابراز تاسف کرد و هم‌زمان رفتار این دو در قبال شکست را ستود و نجیبانه خواند. اوگفت رفتار کسانی که در سال ۸۸ رای نیاوردند نانجیبانه بود.

کروبی در  نامه‌اش عنوان کرده که اگر در رژیم پهلوی از شعبان جعفری در ۲۸ مرداد و ۱۵ خرداد استفاده شد «این حاکمیت هر روز در سرتاسر کشور از اوباش برای حمله به بیوت مراجع تقلید، رجال منتقد مذهبی و سیاسی، سفارتخانه‌ها، مراکز علمی و هنری به نام ارزش‌ها استفاده می‌کند.» او در ادامه نوشته که این رفتارها موجب خودسانسوری "برخی بزرگان" شد: «یکی از مراجع بزرگ قم در قبال عدم انتشار نظراتش گفته بود حوصله ندارم شیشه منزلم را بشکنند.»

نتیجه بصیرت اربابان قدرت

او می‌نویسد توهم اربابان قدرت رقت‌انگیز است: «آنها که سرمایه‌های مادی و معنوی کشور را به پای یک کذاب گذاشتند و نتیجه بصیرت‌‌شان این روزها بر همه روشن شده، با بصیرت و نجیب شدند و آنانی که هشدار دادند و این روزها را پیش‌بینی کردند و در چند سال گذشته برای تلاش اصلاح‌گرانه‌شان متحمل حبس و حصر غیرقانونی شدند، نانجیب نام گرفتند...»

کروبی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ را دوران نکبت‌باری خوانده که توسط فاسد‌ترین دولت پس از مشروطیت و به نام انقلاب اسلامی رقم خورد.

وبسایت «سحام نیوز» که متن کامل این نامه را منتشر کرده، آن را نخستین بیانیه مهدی کروبی از حصر خوانده است. در آغاز این نوشته، مهدی کروبی از روحانی به خاطر برجام و رفع تحریم‌ها و رسیدگی وزیر بهداشت و حسین فریدون (برادر روحانی) به احوال خودش تشکر کرده است.

مهدی کروبی در بخشی از این نامه با انتقاد از «سکوت خواص» نوشته است که سال ۸۸ با آگاهی از مسائل درون حکومت به میدان ‌‌آمد: «پس از اعلان نتایج مضحک انتخابات ۸۸ در مقابل این حرکت خطرناک که ریشه آن از انتخابات ۸۴ نشات گرفته بود و هدفی جز نابودی جمهوریت و اسلامیت نظام نداشت ایستادم و گفتم این تازه اول داستان است...»

کروبی اعلام کرده که هم‌چنان در مقابل پروژه جمهوریت زدایی و اسلا‌م‌زدایی نظام خواهد ایستاد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    شیخ کروبی از شیخ حسن برای مقابله با سید علی یاری میطلبد! آدم باید خیلی ساده لوح باشد که از رکوردداران شکنجه و اعدام خواهان برگزاری دادگاه عادلانه گردد!!

  • حقیقتگو

    جناب کروبی و شرکای دلسوزش بدانند که هنوز هم نمی دانند که واقغیت حکومت گری آخوندها با چه قرارداد هاو ضوابطی از طرف امپریالیست های امریکایی و اروپایی و کارترها و هنری کسینجرها محکم شده است. وانمودن انقلاب امپریالیسست ها در اسستتار عبا و عمامه آخوندی خمینی فقط برای پوشش دادن اسلامی بر روی چپاولگرهای سوپر میلیاردها دلاری شان در ایران بوده است آنها برای افشا نشدن اعمالشان با مجهز کردن قشونی از گماشتگان برای حفظ منافع شان و ایجاد ترس ووحشت و خفقان در ایرراانن تحت عنوان پاسداران و بسیجی ها جکومت می کنند. امپریالیست ها و سرسپردگان و گماشته گان داخل ایران شان لحظه ای درنگ نخواهند کرد که عده ای در صدد افشاگری ماهیت شان باشند. دستور ردیابی مخالفان و زندانی کردن و شکنجه کردن و کشتار زندانیان سیاسی از دربار خامنه ای نیست بلکه این امر به دستور اربابان در کشورهای غربی است. شما جناب کروبی بسیار عقلانی تر است بجای نامه پردازی به یک آخوند پادوی دربار خامنه ای و منتخب امپریالیست ها مستقیما برای کارتر و هنری کسینجر نامه بنویسید.

  • میترا

    الان بزرگترین استفاده جنبش مقاومت مدنی از این فرصت یک ابتکار شعار دادن یا چراغ افروختن( چراغ های سبز) شامگاهی بر پشت بام ها خواهد بود. این کار می تواند با کمترین هزینه سخت ترین صدمات روانی را به بدنه نظام در حال گسست وارد کند.

  • شهروند درجه سه

    1ـ زنده باد ! زنده باد آقای کروبی! 2ـ آقا این حصر یعنی چه ؟! خوب زندان است دیگر! مگر با زندان چه فرقی دارد؟ این حصر را کی در آورد ؟ پنج سال است در زندان است.

  • حمید

    محمد تنها: دنیا عجیب نیست اما آنجه عجیب است کروبی را با آن سوابق درخشان!؟! خود شجاع نامیدن و از استقامت او تعریف نمودن است!!! که ایشان که خود مهره ای از «حاکمیت مستبد» بوده و هست از آن «حاکمیت ظالم و بی اعتبار» از برای تبرئه نمایشی خود  تقاضای محاکمه میکند! در حالیکه بخوبی میداند که اگر بجای یک «نانجیب مصلحتی نظام» با یک «جیب سرسپردگی به حکومت» در  ظاهر واقعأ به جرم «نانحیب ضدانقلابی» و یا «نانجیب ضد ولایت» دستگیر شده بود آنوقت  در مقابل جوخه اعدام نه آوایی داشت که کسی بشنود ونه فرصتی که  وصیتنامه ای بنویسد چه برسد به نامه سرگشاده و یا ته گشاده نوشتن به یک روجانی  چون خود دیگر در حصارت مقام پوشالی ریاست همان «حکومت مستبد»! واقعأ که ایول!

  • محمد تنها

    من تعجبم از این است که اولن کسانی که مثل این سه نفر به جای گدایی در مقابل ارباب دیکتاتور می ایستند و ازحقوق مردم دفاع میکنند هنوز هم مورد انتقاد قرار میگیرند که ای بابا خودش یادش رفته چه کرده؟ یعنی چی؟ این حصر غیر قانونیست. شما حتی اگر دشمن این سه نفر هم باشید باید برای پایمال کردن حقوق قانونی شهروندان این کشور تلاش کنید. حقوق این ها حقوق همه ماست. اجرای قانون باید خواست همه ما باشد حتی برای دشمنان ما. این باید تفاوت ما با تمامیت خواهان از نوع اسلامی یا سلطنتی یا هر نوع دیگرش باشه. دوم این که به چه مجوزی کسانی که حتی میترسند نام خود را زیر کامنتشان بگزارند به این انسانهای شجاع تهمت میزنند و ارز ش استقامت این ها را نمیستایند. عجب دنیاییست

  • Farid

    در جواب اقای بیژن ٬ ملت  ایران نخفته  و نزدیک به چهل سال است در حال مبارزه با حکومت دروغ و فریب و ارتجاع میباشد.  در همین انتخابات کذایی اخیر بسیاری شرکت نکردند و در بسیاری نقاط  تتدروها را پس زدند.....  این حاکمیت خود را بخواب نزده است و  هشیار  است و چون برنامه ای برای پیشرفت کشور و رفاه مردم ندارد و فقط قصد ادامه حکومت و تاراج را دارد٬ به شدت مردم را سرکوب میکند........

  • naseem

    حذف ولایت فقیه و شورای نگهبان و سپاه و بسیج و دهها سازمان امنیتی راه حل نجات کشور از دیکتاتوری موجود است ....

  • زمانی

    ای بابا؛ همه ماشاءالله فراموشی گرفتن. ایت الله کروبی خیلی از کارهایی که خودشون کردن یادشون رفته ؟

  • بیژن

    علیرغم آنچه بر همه ما گذشته و اینکه کسانی مثل کروبی یا میرحسن هم در زمانهای خیلی دور بخشی از این حاکمیت بوده اند با این حال باید شجاعت این پیرمرد را ستود. او وکسانی مثل آیت االله منتظری میتتوانستند مثل خیلی از آیات عظامی که بر سر سفره ولایت نشسته اند ویا بدلیل کسانی به خانه آنان آسیب نرساند رخت عافیت طلبی پوشیده اند و مسئولیت خود را در قبال مردم و درقبال همان دینی که به آن اعتقاد دراند و از آن برآمده اند فراموش کرده اند، یک گوشه ای بنشینند و ماستشان را بخورند اما می بینیم که با این شرایط باز هر ازگاه نعره ای از درد میکشد تا ملت خفته در خواب نماند و حاکمیتی که خود را بخواب زده است را هشیار کند. عمرش پاینده باد اما این آقای فرید که ظاهرا مدعی آزادی خواهی است و علیه استبداد حرف زده و گذشته را ئرق میزند متاسفانه همان روش جمهوری اسلامی را دارد. اینقدر مسایل مختلفی را بازگو کرده تا مثلا نشان دهد که کروبی از جنس مثلا احمدی نژاد یا سیدعلی است. وهمه اینها و از جمله کروبی هم در جنایات حکومت دینی سهیم است. این کلی گویی ها اصل مدعا را بی اعتبار میکند. واقعیت اینست که کروبی در حصر است . در زندان آقایان که با قضایای 88 خوابشان آشفته شد و تقاص پس میدهد.واما از همان گوشه حرفش را میزند . حرفی که درست است گواینکه بخشی از حقیقت باشد. با این کلی گوییها حرف و فریاد او را بی ارزش قلمداد کردن منصفانه نیست.

  • Farid

    نانجیب انها بودند که از سال ۵۷ با چماق بجان مردم افتادند و مردم فارس وعرب و لر و ترک و کرد و بلوچ و ترکمن را دسته دسته تیر باران کردند. نانجیب انها بودند که طالقانی را مسموم کردند و تمام روحانیون ضد ولایت فقیه مثل شریعتمداری و منتظری را به تبعید و زنجیر کشیدند. نانجیب انها بودند که با خفقان و سرکوب به دستگیری واعدام روشنفکران پرداختتد و قتلهای زنجیری راه انداختند و هر صدای اعتراض را جاسوس و صیهونیست و ضدانقلاب و شاهپرست و منافق و فتنه گر نامیدند و دست و پا شکستند.. نانجیب انها بودند که وعده اتوبوس و مدرسه و بهداشت مجانی و بهشت را دادند و بجایش بحران گروگانگیری و جنگ ۸ ساله و موشک و بمب اتمی سازی و گرانی بیکاری و اعتیاد و فحشا را ارایه دادند. نانجیب انها هستند که همچنان میلیاردها پول مردم ایران را غارت میکنند و با سرکوب و اعدام و دروغ و اتهام و تهدید و تبعید و اسیدپاشی و شلاق و شکنجه میخواهند به چپاول ادامه دهند.