ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی بخشی از صنایع فولادی ایران

به گفته تولید کنندگان، به دلیل تداوم رکود اقتصادی در ایران دست‌کم ۱۴ واحد صنایع فولادی و بخشی از کارخانه‌های تولید ماشین لباسشویی تعطیل شده‌اند.

به‌رغم بسته‌های سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود اقتصادی، فعالان اقتصادی و تولیدگران در ایران همچنان از افزایش آمار کارخانه‌های راکد خبر می‌دهند.

محمد آزاد رئیس اتحادیه کشوری آهن و فولاد ایران از تعطیلی دست‌کم ۱۴ تا ۱۵ واحد تولیدی آهن و فولاد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اقتصاد ایران» محمد آزاد یکشنبه ۲۱ فروردین گفت که صنایع فولادی همچنان با مشکل تقاضا روبرو هستند و «اکثر واحدهای صنفی فروش آهن به دلیل تشدید مشکلات تعطیل شده‌اند.»

رئیس اتحادیه کشوری آهن و فولاد ایران همچنین از تعطیلی ۱۴ تا ۱۵ واحد تولیدی آهن و فولاد در سال ۹۴ خبر داد و گفت: «سایر کارخانجات نیز با کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کنند.»

او حجم پائین درخواست خرید در بازار را یکی از عوامل تاثیرگذار در تشدید مشکلات صنایع فولادی دانست و اعلام کرد که «معاملات در بازار تنها در سطح ضرورت انجام می‌شود.»

در خبر دیگری خبرگزاری دانشجویان ایران، «ایسنا»، به نقل از رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی از تعطیلی «بسیاری از برندهای معروف تولید لباسشویی داخلی» خبر داد.

به گفته علی جمالی تولید کنندگان بخش خصوصی ماشین لباسشویی «فقط با ۴۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و آن‌هایی که دولتی هستند بعضاً تعطیل شده و یا فقط با ۱۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.»

او «قیمت تمام شده بالای تولیدات داخلی» را یکی از مشکلات صنایع برودتی و تهویه دانست و گفت که «دولت باید کاری کند قیمت تمام شده کالاها کاهش پیدا کند تا بتوانیم با کالاهای خارجی رقابت کنیم.»

جمالی سود بالای وام‌های بانکی را هم یکی دیگر از موانع تولید در ایران دانست و گفت که «با نرخ سود تسهیلات بانکی که حدود ۲۷ درصد است کسی نمی‌تواند کار تولیدی انجام دهد.»

در همین رابطه وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرگزاری کار جمهوری اسلامی ایران، «ایلنا»، از رایزنی دولت برای حل مشکل نقدینگی و معوقات بانکی واحدهای تولیدی خبر داد.

محمد نعمت‌زاده اولویت دولت را در سال ۹۵ «احیاء واحدهای تولیدی و واگذاری طرح‌های عمرانی» عنوان کرد و از «اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای واحدهای کوچک صنعتی و سه هزار میلیارد ریال برای صنایع متوسط در لایحه بودجه» امسال خبر داد.

سخنگوی دولت هفته گذشته تعداد واحدهای تولیدی راکد را هفت هزار اعلام کرده بود. این آمار از سوی فعالان اقتصادی و صنفی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی «غیر واقعی» خوانده شد. تابستان سال ۹۳ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفته بود که «نزدیک به ۶۰ درصد صنایع تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی ایران تعطیل شده و یا با ظرفیت کمتر فعالیت می‌کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    درخت اقتصاد حمینی اسلام پرورانه با آب یاری اقتصاد مال خراست تقدیم میلیونهاامت اسلامی شد. تمامی این فجایع اقتصادی و صنعتی که آخوندهابطور هدفمند برای واگذار بخخش صنعتی کشور به چینی ها و روس ها تدارک دیده اند را باید در مجرم بودن مطیعان و فقر و زجر پرستان و اقتصاد مقاومتی پرستان پای مببرنشینان به حساب آورد.