ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰۰ زخمی در درگیری پلیس مقدونیه با پناهجویان

پناهجویان همچنان از یونان به ترکیه بازگردانده می‌شوند اما آن‌ها می‌خواهند به راه خود به سمت اروپای غربی ادامه دهند. صدها پناهجو در اقدامی مشترک تلاش کردند از مرز یونان و مقدونیه عبور کنند اما با حمله پلیس مقدونیه روبه‌رو شدند.

سازمان «پزشکان بدون مرز» اعلام کرد که بر اثر حمله پلیس مقدونیه به پناهجویان در مرز یونان ۳۰۰ پناهجو زخمی شدند.

اعضای «پزشکان بدون مرز» به خبرگزاری فرانسه گفتند بسیاری از پناهجویان زخمی به‌دلیل مشکل تنفسی به‌دلیل شلیک گاز اشک آور توسط پلیس مورد مداوا قرار گرفتند. رخمی‌های دیگر به‌دلیل شلیک گلوله‌های پلاستیکی مجروح شدند.

عصر روز یکشنبه ۱۰ آوریل / ۲۲ فروردین صدها پناهجو در شمال یونان تلاش کردند از سیم‌های مرزی مقدونیه عبور کنند تا بتوانند به راه خود به سوی اروپای غربی ادامه دهند.

مأموران مرزی مقدونیه به سوی جمعیت پناهجویان گاز اشک‌آور، نارنجک بی‌حس کننده و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

پناهجویان معترض از اردوگاه ایدومنی واقع در مرز مقدونیه بودند. آن‌ها با پخش اطلاعیه‌های برای این اقدام فراخوانده شده بودند.

پس از حمله پلیس پناهجویان به اردوگاه خود بازگشتند.

طی هفته گذشته گروه‌هایی از پناهجویان از جزیره لزبوس و خیوس یونان به ترکیه بازگردانده شدند.

بازگرداندن پناهجویان بخشی از توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه است. بر اساس این توافقنامه ترکیه پناهجویان را از یونان بازمی‌گرداند و اروپا به همان تعداد پناهجویان سوری را از ترکیه به اروپا منتقل می‌کند. حد نهایی تعداد پناهجویان مبادله شده ۷۲ هزار نفر خواهد بود.

مدافعان حقوق بشر از شرایط موجود پناهجویان انتقاد کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند در یونان هیچ قانونی در رابطه با پناهجویان حاکم نیست و ترکیه نیز کشور مطمئنی برای بازگرداندن آن‌ها نیست.

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل نیز گفته بود ترکیه پناهجویان را به سرزمین‌های پرخطرشان باز می‌گرداند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.