ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جابری‌انصاری: مرحله نخست قرارداد اس - ۳۰۰ مسیر اجرایی خود را طی می‌کند

با گذشت نزدیک به ۱۰ سال از امضای قرارداد فروش سامانه موشکی اس - ۳۰۰ بین ایران و روسیه ایران می‌گوید توافق بر سر اجرای این قرارداد حاصل شده است

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از امضای قرارداد فروش سامانه موشکی اس - ۳۰۰ بین دو کشور، توافق بر سر اجرای این قرارداد حاصل شده است.

یک منبع آگاه روسی که نام او منتشر نشده به خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت: «اولین قسمت [از محموله سامانه موشکی اس - ۳۰۰] به سفارش‌دهنده ارسال شد.»

برخی از رسانه‌های ایران از جمله سایت تابناک نوشته است این محموله امروز دوشنبه ۱۱آوریل /  ۲۳ فروردین وارد بندر انزلی شده است.

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در نشست رسانه‌ای خود در این‌باره گفت: «توافقات جدیدی بین دو کشور برای اجرای این قرارداد معوقه حاصل شده و در مسیر اجراست و مرحله نخست قرارداد مسیر اجرایی خود را طی کرد و امیدواریم براساس زمانبندی جدید تا پایان قرارداد مراحل آن طی شود.»

جابری انصاری ساعاتی بعد رسانه‌هایی را که به نقل از او اعلام کردند اولین محموله اس -  ۳۰۰ وارد کشور شده است مورد انتقاد قرار داد و گفت چنین چیزی نگفته و تنها اعلام کرده است که «مرحله نخست قرارداد مسیر اجرایی خود را طی کرده است».

سایت تابناک حتی تصاویری از رسیدن سامانه موشکی اس -  ۳۰۰ به بندر انزلی را منتشر کرد.

برپایه توافق‌نامه‌ای که اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی میان تهران و مسکو به امضا رسید، قرار بود روسیه پنج سامانه دفاع ضدموشکی اس – ۳۰۰ را به قیمت حدود ۸۰۰ میلیون دلار به جمهوری اسلامی بفروشد. این توافق با وجود پیش‌پرداخت ۱۶۷ میلیون دلاری ایران به روسیه، به دلیل قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت و تعهدات الزام‌آور آن بر هم خورد. فسخ این توافق به دستور دمیتری مدودف، رئیس‌ جمهوری وقت روسیه در سال ۲۰۰۹ انجام شد.

در پی تفاهم هسته‌ای در لوزان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری کنونی روسیه اجازه فروش سامانه موشکی اس – ۳۰۰  به ایران را صادر کرد.

سرگئی چیمیزوف، رئیس شرکت تسلیحاتی روستک روسیه اسفندماه ۱۳۹۴ اعلام کرده بود که نخستین محموله سامانه دفاع موشکی اس ـ ۳۰۰ در ماه اوت یا سپتامبر ۲۰۱۶ (نیمه سال ۱۳۹۵) تحویل ایران خواهد شد.

سامانه‌های موشکی اس-۳۰۰ قادر است موشک‌های بالستیک، کروز و هواپیماهای پروازی در ارتفاع کم را تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری، شناسایی، ره‌گیری و منهدم کند.

دسترسی ایران به سامانه پیشرفته موشکی اهمیت استراتژیک دارد و می‌تواند افزون بر تقویت قدرت دفاعی این کشور، قدرت مانور ایران در تهدیدها و تبلیغات متقابل منطقه‌ای را بالا ببرد. به همین دلیل است که اسرائیل به‌شدت با قرارداد سامانه اس ـ ۳۰۰ بین ایران و روسیه مخالف است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.