ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده خامنه‌ای: برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع است

محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌های این کشور می‌گوید بر پایه «سند موسیقی»، برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها «ممنوع است».

محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌های این کشور می‌گوید بر پایه «سند موسیقی»، برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها «ممنوع است».

عکس: آرشیو

محمدیان به خبرگزاری صدا و سیما گفت که در دانشگاه‌ها باید از «موسیقی فاخر و متعالی» که از نظر محتوایی و مسائل شرعی «تعریف درستی داشته باشد»، استفاده شود.

به‌گفته او، برگزاری کنسرت موسیقی با فضای علمی «سازگار نیست».

وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد و نهاد رهبری ولی فقیه در دانشگاه‌ها متولی سند موسیقی هستند. این سند با همکاری آن‌ها اواخر سال گذشته تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

بر اساس آیین‌نامه ممنوعیت اجرای کنسرت در دانشگاه‌ها، ترویج موسیقی در دانشگاه‌های ایران جایز نیست و فقط نوعی از موسیقی که حائز شش شرط زیر باشد مجاز شناخته شده:

    شورای فرهنگی دانشگاه‌ها به موجب این آیین‌نامه تصمیم می‌گیرند که کدام موسیقی برای اجرا در دانشگاه‌ها مناسب است.

    پیشتر نیز اعلام شده بود که برگزاری کلاس‌های آموزش موسیقی توسط کانون‌های فرهنگی دانشجویی در دانشگاه‌ها ممنوع است. دلیل این ممنوعیت «تأکید» آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اعلام شده است.

    رهبر جمهوری اسلامی سال گذشته چندین بار در سخنرانی‌های خود مخالفتش را با برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه‌ها اعلام کرده بود. او در تیر ۱۳۹۴ هم در دیدار با گروهی از مسئولان دانشگاه‌ها گفته بود که برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه‌ها «جزو غلط‌ترین کار‌ها»ست.

    سخت‌گیری و فشار علیه موسیقی و کنسرت‌‌ها از زمانی که حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌ جمهوری ایران انتخاب شده، از سوی کانون‌های قدرت از جمله نیروهای شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران و امامان جمعه که نماینده رهبر جمهوری اسلامی هستند، افزایش یافته است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • پیام

      بله؛ باید همه اش سوگواری و گریه و زاری باشد. اسلام با همین گریه ها و همین خونریزی ها زنده مانده است. قدر این گریه ها را بدانید. دشمن می خواهد این گریه را از ما بگیرد. دشمن می خواهد این گریه ها نباشد تا به نظام ضربه بزند. هیچ جا نباید کنسرت برگزار شود. شادی غربی است. دشمن می خواهد ما شاد باشیم تا این گریه ها نباشد . دشمن میخواهد کنسرت برگزار شود تا ما از حکومت بشار اسد و غزه و جنوب لبنان و جاهای دیگر غافل شویم. دشمن می خواهد ... !