ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان از طنزپرداز آلمانی شخصاً شکایت کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به‌دلیل یک برنامه کمدی که او آن را توهین به خود قلمداد کرده است، علیه یان بومرمن، مجری و کمدین شبکه تلویزیونی زد.دی.اف (نئو) آلمان به دستگاه قضایی آلمان شکایت برد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به‌دلیل پخش یک برنامه کمدی که او آن را توهین به خود قلمداد کرده است، علیه یان بومرمان، مجری و طنزپرداز شبکه تلویزیونی ZDF (نئو) آلمان به دستگاه قضایی آلمان شکایت برد.

یان بومرمان، مجری و کمدین شبکه تلویزیونی ZDF (نئو) آلمان و رجب طیب اردوغان

دادستان شهر ماینتس آلمان خبر شکایت رسمی و شخصی اردوغان علیه برنامه طنز شبکه ZDF (نئو) که در تاریخ ۳۱ مارس / ۱۲ فروردین پخش شد را اعلام کرد.

مقامات قضایی آلمان گفته‌اند این شکایت در چارچوب قانون حمله به نهادها و نمایندگان کشورهای خارجی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دولت فدرال آلمان نیز تأیید کرد که در روز دوشنبه ۱۱ آوریل / ۲۳ فروردین در همین پیوند تذکری شفاهی از سفارت ترکیه دریافت کرده است.

یان بومرمان مجری برنامه طنز شبکه ZDF (نئو) در شعری طنزآمیز و انتقادی از «ریاکاری‌های» رجب طیب اردوغان خواند و القاب تندی به او نسبت داد. او در این شعر هم به شخصیت اردوغان و هم سیاست‌های او در قبال کردها حمله کرد. شبکه آلمانی بعد این شعر را از آرشیو خود حذف کرد اما اعلام کرد که از طنز بومرمان دفاع می‌کند.

ماجرای این برنامه طنز و شکایت اردوغان به موضوعی جدی در مورد حد و مرزهای آزادی بیان در آلمان تبدیل شده است. با این‌که رسانه‌های آلمان از بومرمان حمایت کرده‌اند اما شکایت اردوغان می‌تواند در صورت اثبات در دادگاه سه تا پنج سال زندان برای بومرمان داشته باشد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها برنامه آینده یان بومرمان در شبکه ZDF (نئو) لغو شده است. در صفحه فیس‌بوک این برنامه دلیل این تصمیم پوشش خبری گسترده و تمرکز بر روی برنامه و مجری آن عنوان شده است. این برنامه قرار بود روز پنج‌شنبه آینده پخش شود.

پیش از این در سال‌های دهه ۸۰ میلادی نیز یک بار رودی کارِل، کمدین معروف هلندی‌تبار در تلویزیون آلمان یک برنامه طنز انتقادی در مورد آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران اجرا کرد که موجب تیرگی روابط بین ایران و آلمان شد. رودی کارِل به دلیل تهدیدهایی که شده بود مدت‌ها با محافظ زندگی می‌کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    اردوغان ها با مکیدن میلیاردها دلار بابت تحریمم ها از ایران و توسط عثمانی های معلوم الهویه در دربار آخوندها و باردیگر در طمعه دوشیدن اتحادیه امپریالیست اروپایی بابت پناهندگان سوریه برآمدند که موجب خشم اروپانشینان در قالب فحاشی های محترمانه و کاریکتاور و طنز پرانی آنها شد. آقای اردوغان و دولتمردان ترکیه باید از خودشان پرسند که چرا تا بحال در اروپا کسی برای علی خامنه ای دیکتاتور و چپاولگر و جنایت گر و جنگ افروز و حامی و پرورش دهنده تروریست طنز پردازی و کاریکاتور پردازی نکرده و نمی کند؟! اتحادیه محترم اروپا قصد دارد همان اقتشاش های هدفمند و منجر به سقوط و فروپاش لیبی شد شبیه آن را هم با عناوین مختلف و حمایت مالی و اسلحه به تجزیه طلبان در ترکیه بوجود آورد!! دوران خوش ترکیه نشینان هم مانند ایران نشینان بی خبر و بی اطلاع از نقشه های شوم امپریالیست ها قبل از فروپاشی حکومت شاهنشاهی به اتمام خود نزذیک میشود. یک پارچه شدن اروپای شرقی و غربی اروپا و ساختن اتحادیه مسیحی های اروپا مخارج بسیار سنگینی دارد که این مخارج را باید از مکیدن ایران و عراق و لیبی و ترکیه تامین کنند.