ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش صندوق بین‌المللی پول از رشد ناچیز اقتصاد جهانی

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را تغییر داد. این نهاد ناظر بر سامانه پولی جهان در گزارش بهار خود اعلام کرد که رشد اقتصادی در جهان تنها ۳,۲ درصد بوده است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را تغییر داد. این نهاد ناظر بر سامانه پولی جهان در گزارش بهار خود اعلام کرد که رشد اقتصادی در جهان تنها ۳,۲ درصد بوده است.

در ماه ژانویه اقتصاددانان صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد ۳,۴ درصدی را کرده بودند.

ضعیف‌ترین مورد ژاپن است که تنها رشد ۰,۵ درصدی داشته است در حالی‌که پیش‌بینی می‌شد مثل قبل یک درصد رشد اقتصادی داشته باشد.

افزون بر این، رکود اقتصادی برخی از کشورها مانند برزیل، بر بازار جهانی تأثیر منفی گذاشته است. روسیه نیز با سقوط قیمت نفت روبه‌رو شده و اختلاف تجاری با اتحادیه اروپا برای این کشور مشکل ایجاد کرده است.

صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی برای منطقه یورو را ۱,۵ درصد اعلام کرده است. در ماه ژانویه پیش‌بینی می‌شد رشد اقتصادی این منطقه ۱,۷ درصد باشد.

به‌گفته صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد اروپا به دلیل فضای سیاسی به نظر می‌رسد تحت فشار بزرگی قرار دارد. رفراندوم بریتانیا درباره ماندن با اتحادیه اروپا به‌عنوان خطری ویژه می‌تواند موجب «آسیب‌های جدی منطقه‌ای و جهانی» شود که منجر به فسخ روابط تجاری موجود و جریان‌های مالی خواهد شد.

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که در صورت کنار کشیدن بریتانیا از اتحادیه اروپا احتمالاً مذاکرات طولانی بین دو طرف برای سازماندهی مجدد روابط دنبال خواهد شد و شاهد «یک دوره طولانی ناامنی اقتصادی» در بازار خواهیم بود.

با توجه به بحران رشد اقتصاد جهانی، صندوق بین‌المللی پول، دولت‌های سراسر جهان را به اقدام ضروری در این‌باره فراخواند. بر این اساس دولت‌ها باید خطراتی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند درک کنند تا سپس بتوانند اقدامات مثبت قابل توجهی انجام دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیام

    دشمن بداند که راه رشد اقتصاد جهانی همین اقتصاد مقاومتی اسن که ولی امر با بصیرت مسلمین جهان در آوردند ! دشمن خود را خسته نکند! راهش این است که بنیاد درست کنند، هرچه شرکت دولتی است بدهند به سپاه و ستاد فرمان هشت ماده ای امام (ره) یا هر جای دیگری که دست ولی امر مسلمین جهان باشد تا بقیه مردم با نداری و فقر مقاومت کنند ! در این صورت هرجا ملتی مانند ملت فتنه گر ایران باشد آنقدر باید با تمرکز ثروت و قدرت در دست ولی امر مسلمین جهان در برابر فقر و گرسنگی مشغول مقاومت باشد تا نتواند به نظام مقدس ضربه بزند.